RCB wchodzi na nowe rynki

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 2000-08-22 00:00

RCB wchodzi na nowe rynki

W pierwszym półroczu tego roku Raiffeisen Bank Polska wypracował zysk netto wysokości 25 mln zł. Był on o 381 proc. wyższy niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. Jednak tak duży wzrost zysku jest efektem tego, że cały 1999 r. nie był najlepszy dla tej instytucji finansowej. Słabe wyniki zarząd tłumaczył wysokimi nakładami na informatyzację i przygotowaniami związanymi z problemem roku 2000.

Przez 6 miesięcy tego roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego suma bilansowa wzrosła o 75,2 proc. — do 4,3 mld zł. Wartość udzielonych przez bank kredytów zwiększyła się o miliard złotych — do 2,5 mld zł. O ponad 100 proc. wzrosły przychody z tytułu odsetek — do 192,4 mln zł, a przychody z tytułu prowizji zwiększyły się o 145 proc. — do 16,6 mln zł.

Wzrost wyników zarząd tłumaczy prowadzoną od ubiegłego roku restrukturyzacją, mającą m.in. na celu wprowadzenie zintegrowanego systemu sprzedaży. Dzięki temu udało się przyspieszyć procedury kredytowe.

Na drugą połowę roku Raiffeisen Bank Polska zapowiada wejście na rynek bankowości detalicznej. Na razie nie ujawnia, jakie usługi zaoferuje. Z wcześniejszych planów wynika, że będą to 1-2 konkurencyjne w stosunku do oferty rynkowej produkty. Jesienią ma zostać także wprowadzona kompleksowa oferta skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw. Do tej pory bank koncentrował się przede wszystkim na obsłudze korporacji i operacji handlu zagranicznego. W związku z myślą o nowej strategii RCB rozbudowuje sieć swoich placówek. Obecnie ma ich 25 we wszystkich największych miastach Polski, a w najbliższym czasie zostaną otwarte kolejne cztery. BT