RDM kończy inwestycję

Piotr Wielicki
05-09-2001, 00:00

RDM kończy inwestycję

Rejon Dróg Miejskich w Pile do końca 2001 r. zamierza skończyć prace przy budowie wiaduktu nad ul. Wawelską. Po nim ruszy budowa tunelu pod linią kolejową Piła-Kutno. Obiekty powstaną w ramach drugiego etapu pilskiej obwodnicy. Szacuje się, że tegoroczne prace mają kosztować 8 mln zł.

Konsorcjum czterech firm zgrupowanych wokół Rejonu Dróg Miejskich w Pile kończy realizację wiaduktu na ul. Wawelskiej. Obiekt, będący elementem obwodnicy, ma być gotowy do końca 2001 r. Na początku 2002 r. konsorcjum chce przystąpić do budowy tunelu pod linią kolejową Piła-Kutno. W trakcie realizacji są również dwa pozostałe wiadukty zaplanowane na tej trasie.

Do końca 2001 r. RDM w Pile zamierza zrealizować ponad 50 proc. prac przy budowie drugiego etapu trasy. Wielkość zaangażowanych do tego czasu środków ocenia się na około 8 mln zł. Wykonanie całego, liczącego 1,5 km odcinka drogi, ma kosztować 17 mln zł. Ponad 5 mln zł z tej kwoty wnosi miasto, pozostałe 12 mln zł przekaże GDDP.

— Zakończenie tego etapu planowane jest na wiosnę 2003 r. — twierdzi Ryszard Wołyński, dyrektor RDM w Pile.

Cztery obiekty

Na budowanym odcinku powstaną łącznie cztery obiekty inżynierskie. Oprócz wiaduktu nad ul. Wawelską i tunelu pod linią Piła- -Kutno, RDM zbuduje także wiadukt nad ul. Walki Młodych oraz wiadukt drogowy nad torami kolejowymi linii Piła-Poznań.

Trzy etapy

Budowa pilskiej obwodnicy rozpoczęła się w październiku 1998 r. Realizację inwestycji podzielono na trzy etapy. Pierwszy kosztował 10 mln zł i zakończył się w grudniu 1999 r. Obejmował on budowę 1,5 km drogi od ul. Przemysłowej do ul. Walki Młodych oraz 84-metrowego mostu nad rzeką Gwdą. Wykonawcami kontraktu, podpisanego z GDDP, były: RDM w Pile oraz firma Rawex z Bydgoszczy.

Drugi, realizowany obecnie etap inwestycji rozpoczął się w grudniu 2000 r. Do końca ubiegłego roku wydano 2 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzi z budżetu Piły, drugi milion z kasy Oddziału Zachodniego GDDP w Poznaniu.

Planowany trzeci etap trasy ma obejmować dwa odcinki: od ul. Wawelskiej do ul. Bydgoskiej (droga krajowa nr 10) oraz od ul. Przemysłowej do ul. Poznańskiej (droga krajowa nr 11). Oba odcinki o łącznej długości 4 km zostaną zakończone rondami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Wielicki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / RDM kończy inwestycję