RDM Piła ma wybudować drugi odcinek obwodnicy

Piotr Wielicki
22-12-2000, 00:00

RDM Piła ma wybudować drugi odcinek obwodnicy

W Pile rozpoczął się drugi etap budowy obwodnicy dla miasta. Realizacja półtorakilometrowego odcinka trasy potrwa około 2,5 roku i pochłonie 19 mln zł.

W Pile ruszyła budowa drugiego etapu obwodnicy, omijającej śródmieście. Wykonanie 1,5 km drogi od ul. Walki Młodych do ul. Wawelskiej ma kosztować 19 mln zł. 5 mln zł wniesie miasto, pozostałe 13 mln zł pochodzić ma z kasy Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych.

2 mln zł do końca 2000 r.

Do końca tego roku na prace przy budowie drugiego etapu trasy K 11 przeznaczono 2 mln zł.

Przetarg na realizację drugiego odcinka obwodnicy K 11 wygrało konsorcjum czterech firm, któremu przewodniczy Rejon Dróg Miejskich w Pile. Wykonaniem trasy zainteresowanych było 19 firm. Oferty złożyło 9 podmiotów.

— Zwyciężyła firma, która zaproponowała najatrakcyjniejszą ofertę cenową, doświadczoną załogę i wysoką jakość robót. To znakomicie zarządzane przedsiębiorstwo, dysponujące najnowocześniejszą technologią i doskonale wyposażone w specjalistyczny sprzęt — podkreśla Kazimierz Bałęczny, dyrektor Oddziału Zachodniego GDDP w Poznaniu.

W celu wybudowania drugiego odcinka obwodnicy dla Piły, RDM utworzył konsorcjum. W jego skład, oprócz pilskiej spółki, weszło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Chodzieży oraz dwie firmy specjalistyczne: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty- -Łódź i Przedsiębiorstwo Mostowe Rawex z Bydgoszczy. Nadzór inwestorski nad wykonawcami realizującymi kontrakt sprawuje firma Lafrentz-Polska z Poznania.

Najtrudniejszy etap

Według Henryka Jewszela, zastępcy dyrektora Rejonu Dróg Miejskich w Pile, ten etap budowy obwodnicy jest najtrudniejszy pod względem technicznym.

— Na tym odcinku musimy zbudować aż cztery obiekty inżynierskie: wiadukt kolejowy pod linią Piła-Kutno, wiadukty nad ul. Wawelską i ul. Walki Młodych oraz wiadukt drogowy na torami kolejowymi linii Piła-Poznań — mówi Henryk Jewszel.

Prawie 1 km drogi konsorcjum zbuduje na specjalnie wykonanym w tym celu nasypie. Wymaga to zwiezienia około 40 tys. metrów sześciennych ziemi z terenu poligonu Centrum Szkolenia Czołgowo--Samochodowego.

Termin zakończenia prac przy drugim etapie obwodnicy K 11 przewidziano na koniec czerwca 2003 r. Kazimierz Bałęczny nie wyklucza jednak, że realizowany obecnie odcinek trasy może być gotowy wcześniej.

Trzyetapowa inwestycja

Budowa obwodnicy, która ma omijać śródmieście Piły, rozpoczęła się w październiku 1998 r. Realizację inwestycji podzielono na trzy etapy. Pierwszy kosztował 10 mln zł i zakończył się w grudniu 1999 r. Obejmował budowę 1,5 km drogi od ul. Przemysłowej do ul. Walki Młodych oraz 84-metrowego mostu nad Gwdą. Wykonawcami kontraktu, podpisanego z GDDP, były: RDM w Pile oraz Rawex z Bydgoszczy.

Trzeci planowany etap trasy ma obejmować dwa odcinki: od ul. Wawelskiej do ul. Bydgoskiej (droga krajowa nr 10) oraz od ul. Przemysłowej do ul. Poznańskiej (droga krajowa nr 11). Oba odcinki o łącznej długości 4 km zostaną zakończone rondami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Wielicki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / RDM Piła ma wybudować drugi odcinek obwodnicy