Realme wkracza do gry o Polskę

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2020-04-02 22:00

Chiński producent smartfonów, który szybko rozwija się w Azji, rusza ze sprzedażą nad Wisłą. Liczy na wzrost popytu w związku z wprowadzeniem 5G.

Przeczytaj tekst i dowiedz się:

  • jakie plany na podbój polskiego rynku ma chiński producent smartfonów,
  • jak je zmieniała pandemia koronawirusa,
  • w jaki sposób Realme chce zdobyć serca i pieniądze polskich konsumentów

Na globalnym rynku smartfonów liderem pod względem liczby dostarczonych urządzeń jest Apple, ale w Polsce o prymat walczą ze sobą producenci azjatyccy — koreański Samsung z udziałem zbliżonym do jednej trzeciej rynku i chiński Huawei. Silną pozycję ma też inny chiński producent, Xiaomi, który w końcówce ubiegłego roku — według danych IDC — przeskoczył nawet Huaweia pod względem liczby dostarczonych urządzeń, choć nie pod względem przychodów. Teraz do gry wchodzi Realme — inna chińska marka, która dwa lata temu pojawiła się na rynku, początkowo jako submarka producenta Oppo. Jako samodzielny brand oficjalnie zadebiutowała w Polsce 2 kwietnia.

— Epidemia koronawirusa wpływa na prowadzenie biznesu na całym świecie. W Polsce planowaliśmy na połowę marca duże wydarzenie w związku z rozpoczęciem sprzedaży, ale musieliśmy je odwołać. Strategia ekspansji się jednak nie zmieniła, nie ma problemów z produkcjąi dostawami — mówi Jason Guo, dyrektor Realme na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Realme w ubiegłym roku sprzedało ponad 25 mln smartfonów, o 808 proc. więcej niż rok wcześniej. Jest w pierwszej czwórce producentów w Indiach i piątce w Indonezji. Na pierwszy rynek europejski marka weszła w październiku ubiegłego roku. Szybko zaczęła zdobywać klientów, m.in w Hiszpanii. Według danych Counterpoint tylko w czwartym kwartale ubiegłego roku producent dostarczył 7,8 mln urządzeń, co dało mu 2-procentowy udział w światowym rynku i ósme miejsce w globalnym zestawieniu, za Lenovo i tuż przed LG.

— Teraz jesteśmy globalnie w czołowej siódemce i zamierzamy zwiększać udział. Liczymy, że na rynku polskim w ciągu roku będziemy w tym zestawieniu jeszcze wyżej — mówi Jason Guo.

Od 2 kwietnia smartfony chińskiego producenta są w ofercie dużych detalistów.

— Nawiązaliśmy już współpracę z głównymi detalistami, takimi jak X-Kom, RTV Euro AGD czy Media Expert. Wierzymy, że na polskim rynku jest duża przestrzeń dla produktów Realme, a Polacy docenią stosunek jakości do ceny — informuje Jason Guo.

Chiński producent zamierza sprzedawać smartfony wielokanałowo — w internecie, sklepach stacjonarnychi we współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi.

— Prowadzimy rozmowy z największymi polskimi operatorami, w najbliższym czasie powinniśmy pojawić się w ich ofertach — twierdzi dyrektor regionalny Realme.

Priorytetem ma być internet.

— Główną grupą docelową są młodzi użytkownicy smartfonów, którzy doceniają innowacje technologiczne i podążają za potrzebą ciągłych zmian. Chcemy dać im swobodę wyboru, oferując szeroką gamę smartfonów w każdym segmencie cenowym, od modeli podstawowych po flagowce. Chcemy zaspokoić potrzeby różnych ludzi, a zwłaszcza klasy średniej i młodzieży — deklaruje Jason Guo.

Oprócz smartfonów Realme ma w ofercie cały wachlarz urządzeń z segmentu AIoT, łączących sztuczną inteligencję i internet rzeczy.

— W Polsce wkrótce zaczniemy sprzedawać cztery urządzenia smart, w tym inteligentny zegarek, głośnik i słuchawki, a do tego ekran. W ofercie pojawią się też np. inteligentna kamera, robot zamiatający, walizki, ładowarki samochodowe i power banki. Liczymy na wzrost popytu na takie urządzenia, a także na nowe smartfony w związku z rozwojem 5G i budową przez polskich operatorów sieci w tej technologii — mówi dyrektor regionalny Realme.