Recenzje

Grażyna Sobolewska
opublikowano: 2000-01-14 00:00

RECENZJE

Philip Kotler, Somkid Jatusripitak, Suvit Maesincee

Marketing narodowy. Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego

Dziesiąta rocznica wprowadzenia przemian ustrojowych i gospodarki rynkowej nie należała do świąt radosnych. W ocenie społecznej miniony okres nie jest uważany za szczególnie udany. Bezrobocie, utrata poczucia bezpieczeństwa, bałagan i stale powiększające się obszary biedy. Drugiej, a nawet trzeciej Japonii nie udało nam się zbudować. Jednak przykład Japonii i Pięciu Tygrysów: Tajwanu, Korei Południowej, Hongkongu, Singapuru i Malezji dostarcza nadziei (i nie tylko nadziei) innym rejonom. Zastosowanych na Wschodzie rozwiązań nie można przekalkować na warunki polskie, ponieważ budowanie bogactwa narodu musi uwzględniać wiele czynników, a działania polityczne i administracyjne są pochodną kultury, mentalności i wartości reprezentowanych przez naród. Lekturę tej pozycji zalecam szczególnie członkom rządu, przywódcom politycznym, posłom i senatorom, a także działaczom samorządowym.

Wydawca: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu

Jerzy Gospodarek

Prawo w turystyce i hotelarstwie

Z danych Światowej Organizacji Turystyki (WTO) wynika, że w 1975 roku zostało zarejestrowanych około 222 mln podróży zagranicznych, a w piętnaście lat później już dwa razy więcej — bo przeszło 455 mln. W 2020 roku państwa członkowskie tej organizacji zarejestrują około 1,6 miliarda przyjazdów turystów zagranicznych. Głównym celem podróży pozostaje wciąż Europa, ale jej udział, wynoszący obecnie około 59 proc., wykazuje tendencję spadkową. Według danych WTO, Polska zajmuje ósme miejsce wśród krajów najczęściej odwiedzanych przez obcokrajowców. Równie interesująco przedstawiają się wyniki badań GUS dotyczące podróży zagranicznych Polaków, z których wynika znaczny wzrost aktywności podróżniczej rodaków. Prezentowana książka, zawierająca teksty aktów normatywnych, podzielonych dla ułatwienia na bloki tematyczne, przeznaczona jest dla pracowników biur podróży, hoteli, centrów informacji turystycznej, przewoźników jak również dla osób zatrudnionych w organach administracji publicznej.

Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze.

Recenzent:

Grażyna Sobolewska