W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 226 mln zł i była niższa o 1 proc. r/r.
Tymczasem powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła o 15 proc. do 143 tys. mkw.
W segmencie dyskontowym (TXM) sprzedaż spadła o 2 proc. do 33 mln zł w maju, a narastająco wyniosła 135 mln zł (bez zmian).
"Znaczący wpływ na poziom sprzedaży osiągnięty w maju 2017 roku miały nadal utrzymujące się w tym miesiącu skutki nieoptymalnego procesu zatowarowania sklepów TXM, który miał miejsce w okresie luty-kwiecień b.r. Trwają intensywne prace mające na celu optymalizację zatowarowania sieci handlowej. Istotnym elementem jest także wysoki poziom sprzedaży uzyskany w maju 2016 r., w którym obroty w sklepach porównywalnych wzrosły o 9 proc. w porównaniu do maja 2015 r." - podał Redan.
Na rynku modowym sprzedaż rónież była niższa o 2 proc. i wyniosła 21 mln zł., a narastająco 91 mln zł (-3 proc.).
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w maju 2017 wyniosły 2,7 mln zł co oznacza spadek o 7 proc. w stosunku do maja 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 13,0 mln zł i była 5 proc. niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.