Redan i TXM sprzedaży w maju 2017 r.

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2017-06-09 07:45
zaktualizowano: 2017-06-09 07:49

W maju 2017 r. sprzedaż Grupy Redan wyniosłą około 54 mln zł i była o 2 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2016 r.

W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 226 mln zł i była niższa o 1 proc. r/r.

Tymczasem powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła o 15 proc. do 143 tys. mkw. 

W segmencie dyskontowym (TXM) sprzedaż spadła o 2 proc. do 33 mln zł w maju, a narastająco wyniosła 135 mln zł (bez zmian). 

"Znaczący wpływ na poziom sprzedaży osiągnięty w maju 2017 roku miały nadal utrzymujące się w tym miesiącu skutki nieoptymalnego procesu zatowarowania sklepów TXM, który miał miejsce w okresie luty-kwiecień b.r. Trwają intensywne prace mające na celu optymalizację zatowarowania sieci handlowej. Istotnym elementem jest także wysoki poziom sprzedaży uzyskany w maju 2016 r., w którym obroty w sklepach porównywalnych wzrosły o 9 proc. w porównaniu do maja 2015 r." - podał Redan.

Na rynku modowym sprzedaż rónież była niższa o 2 proc. i wyniosła 21 mln zł., a narastająco 91 mln zł (-3 proc.).

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w maju 2017 wyniosły 2,7 mln zł co oznacza spadek o 7 proc. w stosunku do maja 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 13,0 mln zł i była 5 proc. niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.