Redan obiecuje poprawę

Michalina Szczepańska
24-04-2018, 22:00

Top Secret ma przyrastać o 20 sklepów rocznie, TXM radykalnie się odbić.

Odzieżowy szyld Top Secret przekroczył próg rentowności, więc sieć sklepów zacznie od tego roku przybierać na masie — zapowiadają Bogusz Kruszyński, szef Redanu, do którego należy Top Secret, i Grzegorz Lipnicki, prezes Top Secret. Wynik na sprzedaży tej marki wyniósł w zeszłym roku 4,8 mln zł wobec straty wysokości 5,8 mln zł rok wcześniej. Na koniec 2017 r. sieć liczyła ponad 220 placówek w Polsce. Przez kolejne trzy lata ma ich przybywać po około 20 rocznie, a powierzchnia handlowa zwiększać się od 2 tys. mkw. do 3,5 tys. mkw. rocznie, głównie poprzez rozwój sklepów franczyzowych.

Zobacz więcej

Fot. Marek Wiśniewski

— Widzimy dla siebie jeszcze łącznie około 125 potencjalnych lokalizacji, ale jest granica zasięgu marki, której przekraczanie nie ma sensu. LPP nie ma już w Polsce miejsca na kolejne placówki, my do tego wysycenia mamy jeszcze trochę, co widzimy chociażby po dynamicznie rosnących wynikach sklepu internetowego — dodaje Grzegorz Lipnicki. Adrian Górniak, analityk Domu Maklerskiego BDM, ma jednak wątpliwości, czy jest miejsce na kolejne kilkadziesiąt sklepów Top Secret.

— W segmencie odzieży masowej liczy się rozpoznawalność marki — mając do wyboru koszulkę w porównywalnej cenie w Reserved i Top Secret, gros klientów wybierze większego gracza. Pytanie więc, na ile Top Secret dopracuje swój model biznesowy, żeby przyciągać, choć nie jest aż tak rozpoznawalny — mówi Adrian Górniak. Grzegorz Lipnicki przekonuje, że spółka jest w stanie zwiększać sprzedaż, m.in. zwiększając liczbę produktów tzw. fast fashion, robiąc część oferty tylko dla sklepu internetowego. Spółka już też zaczęła modyfikację kolekcji w kierunku odzieży bardziej casualowej, chce też częściej zmieniać ofertę w trakcie sezonu.

— To biznes, który ewidentnie jest już w lepszym miejscu, a jegowyniki jesteśmy w stanie jeszcze poprawić. Skupialiśmy się na marce Top Secret, bo TXM [czyli szyld notowanej na giełdzie sieci dyskontów odzieżowych, w którym Redan jest największym akcjonariuszem — red.] dobrze się rozwijał. Teraz więcej czasu poświęcamy właśnie segmentowi dyskontów — opowiada Bogusz Kruszyński. Sprzedaż TXM wzrosła w zeszłym roku o 2,3 proc., przy niższej o 3,1 pkt. proc. marży handlowej i 30 mln zł straty na działalności operacyjnej (względem 16,7 mln zł zysku z działalności operacyjnej w 2016 r.).

— W TXM pokazano plan naprawczy obejmujący wiele obszarów — od efektywności sprzedaży i pracy nad marżą przez lepsze towarowanie sklepów i uporządkowanie ich. To pozwala oczekiwać lepszych perspektyw — twierdzi Adrian Górniak.

— Wyniki TXM w tym roku będą radykalnie lepsze niż w zeszłym. Top Secret też będzie się poprawiał. Nie będzie tu fajerwerków, ale stopniowy wzrost — mówi szef Redanu. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Redan obiecuje poprawę