RedComm kusi Rosjan polskim produktem

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2013-01-11 00:00

Z Kaliningradu do Polski na zakupy i do SPA — weekendowych klientów do kraju przywiezie agencja RedComm.

Jak zarobić na wprowadzonym pod koniec lipca 2012 r. ruchu bezwizowym między Polską a obwodem kaliningradzkim? Oto pomysł warszawskiej agencji reklamowej RedComm: firma już promuje polskich przedsiębiorców w Rosji, w szczególności tych z województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. Tzw. mały ruch graniczny zwiększył liczbę Rosjan odwiedzających Polskę, i to znacznie.

— Milion mieszkańców obwodu to milion potencjalnych klientów i turystów, o których warto zawalczyć — mówi wprost Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

A to okazja zwłaszcza dla sektora handlowego, turystyczno-rekreacyjnego i medycznego. Jak zapewniają przedstawiciele agencji RedComm, zachętą dla Rosjan są niższe ceny produktów i usług dostępnych w Polsce i lepsza ich jakość. Ale bez promocji za granicą niewiele da się zdziałać. Z usług firmy już skorzystały Urząd Miejski w Gdańsku i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Pojawili się też klienci komercyjni — agencja rozpoczęła działania promocyjne dla centrów i sieci handlowych Auchan, Leroy Merlin czy Decathlon. Firma oferuje pełną obsługę medialną w obwodzie kaliningradzkim, z wykorzystaniem zarówno standardowych kanałów dotarcia (spoty w TV, radiu, promocja w prasie, outdoor), jak i produktów własnych — portal internetowy prowadzony w języku rosyjskim, szkolenia językowe dla personelu polskich firm czy shopping-busy, czyli bezpłatny transport dla klientów z zagranicy (takim środkiem lokomocji można już dotrzeć np. do centrów Auchan).

Na Wschodzie partnerem RedComm jest grupa medialna Molbert i Bratia, co jest dość pomocne, bo ułatwia rozszerzanie sieci kontaktów i poruszanie się po rynku, znacznie różniącym się od polskiego.

— Dostęp naszych partnerów do ponad 80 proc. rynku reklamy w obwodzie oraz produkty autorskie pozwalają nam realizować w pełni zintegrowane kampanie reklamowe dla polskich podmiotów — zapewnia Witold Bacia, dyrektor zarządzający w RedComm. Firma działa także w drugą stronę — Polakom oferuje m.in. wyjazdy integracyjne i biznesowe do Kaliningradu.