Reklama online bardziej widoczna

opublikowano: 22-01-2019, 22:00

Firma Meetrics opublikowała kwartalny „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności przekazów promocyjnych na poszczególnych rynkach europejskich.

Okazuje się, że odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniającychminimalne wytyczne dotyczące tzw. viewability (z ang. widoczność) wzrósł w Polsce do 54 proc. (wobec 53 proc. w III kw. i 50 proc. w II kw.). Jeśli chodzi o porównania międzynarodowe, przedstawione wyniki plasują nasz kraj wciąż w dole tabeli, jednak pozwoliły na przesunięcie naszej pozycji w górę i wyprzedzenie Szwajcarii (53 proc.) i Włoch (45 proc.).

— Wzrost tzw. viewability w Polsce w IV kw. 2018 r. cieszy tym bardziej, że koniec roku charakteryzuje się zawsze znacznie większym obłożeniem powierzchni reklamowych, co teoretycznie może wpływać negatywnie na poziomy ich widoczności. Być może to dobry prognostyk na 2019 r. — komentuje Tomasz Piątkowski, kierownik krajowy w Meetrics Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu