Reklama online bliska rekordowych 5 mld zł

WST
opublikowano: 16-01-2020, 10:55

Jeśli końcówka ubiegłego roku utrzymała zbliżoną do trzeciego kwartału dynamikę wzrostu, nakłady na reklamę online mogły w 2019 r. przebić rekordowy poziom 5 mld zł.

Według zaprezentowanych w czwartek danych przez IAB Polska/PwC AdEx, po trzech kwartałach 2019 r.  nakłady na reklamę online zwiększyły się o 12 proc. o prawie 380 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem  2018 r.  Ich całkowita wartość oszacowano na 3,5 mld zł. Zdaniem specjalistów, istnieje spora szansa, że w całym roku ustanowiony został nowy rekord.

Podkreślają, że wysoką dynamikę notuje wciąż komunikacja marketingowa w urządzeniach mobilnych, która wypracowała 45 proc.  wzrostu. Na tempo rozwojowe rynku nadal duży wpływ mają media społecznościowe oraz reklama sprzedawana w modelu programmatic.

Nadal  dominuje reklama graficzna z prawie połową udziałów tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia ponad jedną szóstą, zaś e-mail około 2 proc. 

Utrzymał się dotychczasowy podział wydatki pomiędzy poszczególnymi branżami. Zestawieniu nadal przewodzi handel z 17 proc. udziałem po trzech kwartałach. Druga telekomunikacja mogła pochwalić się wynikiem na poziomie 10 proc. Ostatnie miejsce na pudle przypadło motoryzacji z rezultatem rzędu 9 proc. Największy wzrost zanotowała kategoria odzież i dodatki (ponad 30 proc.), jej udział szacowany był na koniec września 2019 r. na 6 proc. plasując ją na 7. miejscu rankingu. Najsłabsze były kategorie chemia gospodarcza i edukacja z wynikami odpowiednio 0,4 i 1 proc. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu