Reklama rozkwita w sieci

opublikowano: 30-07-2014, 00:00

W tym roku wydatki firm na promocję wyraźnie przesuną się z tradycyjnych kanałów do internetu.

Firma Praktycy.com na zlecenie Sociomantic Labs sprawdziła nastawienie krajowych agencji marketingowych, interaktywnych, reklamowych, domów mediowych itd. do internetu jako kanału promocji. Większość z nich kieruje się właśnie w jego stronę — 78 proc. respondentów zadeklarowało, że wydatki ich klientów na promocję w sieci zostaną w 2014 r. zwiększone, odbędzie się to kosztem innych kanałów. Polska pod tym względempodąża za trendami światowymi.

— W Stanach Zjednoczonych reklama internetowa już wyprzedziła prasową, a według prognoz, w 2018 r. ma również prześcignąć telewizyjną. Dzieje się tak m.in. za sprawą rosnącej popularności urządzeń mobilnych — wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Centralną i Wschodnią w Sociomantic Labs.

Zdaniem ankietowanych, taki przeskok będziemy mogli zaobserwować również w Polsce, w ciągu najbliższych 3-5 lat (najwięcej wskazań: za cztery lata — 28 proc.). A czy rynek jest gotowy na wchodzenie do nowych kanałów komunikacyjnych? Z badania wynika, że 7 proc. agencji przeprowadza analizy na podstawie tzw. big data, kolejne 15 proc. deklaruje jego wdrożenie.

— Polski rynek jest jeszcze we wczesnym stadium adaptacji takich rozwiązań, jak analiza dużych zasobów danych, w tym m.in. danych z CRM. Jednak już dziś widzimy rosnące zainteresowanie wykorzystaniem przekazów reklamowych powstałych na podstawie analizy preferencji konsumentów — tłumaczy Maciej Wyszyński. Tylko 16 proc. słyszało natomiast o reklamie osobistej (ang. programmatic). W USA narzędzie jest znane 88 proc. marketerów (ANA & Forrester Consulting).

— Reklama osobista to nowatorski sposób promocji, umożliwiający dotarcie do klientów ze spersonalizowanym przekazem reklamowym — wyjaśnia Maciej Wyszyński. [ANB]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane