Reklama rozkwita w sieci

opublikowano: 30-07-2014, 00:00

W tym roku wydatki firm na promocję wyraźnie przesuną się z tradycyjnych kanałów do internetu.

Firma Praktycy.com na zlecenie Sociomantic Labs sprawdziła nastawienie krajowych agencji marketingowych, interaktywnych, reklamowych, domów mediowych itd. do internetu jako kanału promocji. Większość z nich kieruje się właśnie w jego stronę — 78 proc. respondentów zadeklarowało, że wydatki ich klientów na promocję w sieci zostaną w 2014 r. zwiększone, odbędzie się to kosztem innych kanałów. Polska pod tym względempodąża za trendami światowymi.

— W Stanach Zjednoczonych reklama internetowa już wyprzedziła prasową, a według prognoz, w 2018 r. ma również prześcignąć telewizyjną. Dzieje się tak m.in. za sprawą rosnącej popularności urządzeń mobilnych — wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający na Europę Centralną i Wschodnią w Sociomantic Labs.

Zdaniem ankietowanych, taki przeskok będziemy mogli zaobserwować również w Polsce, w ciągu najbliższych 3-5 lat (najwięcej wskazań: za cztery lata — 28 proc.). A czy rynek jest gotowy na wchodzenie do nowych kanałów komunikacyjnych? Z badania wynika, że 7 proc. agencji przeprowadza analizy na podstawie tzw. big data, kolejne 15 proc. deklaruje jego wdrożenie.

— Polski rynek jest jeszcze we wczesnym stadium adaptacji takich rozwiązań, jak analiza dużych zasobów danych, w tym m.in. danych z CRM. Jednak już dziś widzimy rosnące zainteresowanie wykorzystaniem przekazów reklamowych powstałych na podstawie analizy preferencji konsumentów — tłumaczy Maciej Wyszyński. Tylko 16 proc. słyszało natomiast o reklamie osobistej (ang. programmatic). W USA narzędzie jest znane 88 proc. marketerów (ANA & Forrester Consulting).

— Reklama osobista to nowatorski sposób promocji, umożliwiający dotarcie do klientów ze spersonalizowanym przekazem reklamowym — wyjaśnia Maciej Wyszyński. [ANB]

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane