Reklama w sieci rośnie najszybciej

MEW
opublikowano: 2006-11-21 00:00

Przychody reklamowe wzrosły w trzecim kwartale 2006 r. o 3,4 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej — wynika z prognoz CR Media. To niewielkie tempo wzrostu jest spowodowane wysoką bazą porównawczą 2005 r. — skupiły się wówczas wydatki komitetów wyborczych w wyborach parlamentarnych i prezydenckich — oraz wyższą od spodziewanej aktywnością reklamodawców w drugim kwartale tego roku. Najszybciej rośnie rynek reklamy internetowej — do końca tego roku ma osiągnąć 3,6 proc. w rynku reklamy, w porównaniu z 1,6 proc. na koniec 2004 r. Do 2008 r. udział internetu ma się zwiększyć do 5,3 proc. W całym 2006 r. rynek reklamy ma wzrosnąć o 9,9 proc., a w czwartym kwartale — 9,2 proc. W latach 2007-08 przychody reklamowe netto mają wzrosnąć o 8,5–9,5 proc. w stosunku do 2006 r.