Reklama wartościująca nadal zabroniona

Zenon Klatka
opublikowano: 2004-09-27 00:00

Mimo że rynek usług prawniczych w Polsce jest ukształtowany już od kilku lat, nadal zachodzą na nim zmiany. Powodów jest co najmniej kilka. Najważniejsze to:

Po pierwsze, niewątpliwy wpływ na jego obecny kształt miało przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Następstwa akcesji są już widoczne. Coraz więcej prawników z krajów Wspólnoty zainteresowanych jest otwieraniem swojej praktyki w Polsce. Zawód będą mogli wykonywać na podstawie uprawnień uzyskanych w innych krajach. Droga stoi otworem także przed naszymi specjalistami od prawa — mogą działać w pozostałych państwach Unii, np. obsługując tam polskie firmy.

Po drugie, w ubiegłym roku zmieniliśmy zapisy kodeksu etyki radców prawnych. Wymusiła to coraz silniej odczuwalna konkurencja na rynku, ale też potrzeba zbliżenia naszych uregulowań do obowiązujących w Piętnastce. Teraz polscy radcy prawni mogą — w ściśle określonym zakresie — informować o swojej działalności. Upraszcza to poszukiwania specjalistów zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym. Nadal jednak niedozwolona jest reklama wartościująca.

Zenon Klatka wiceprezes Krajowej Rady Radców Prawnych