Reklamy: brytyjski rząd pokonał P&G

Rząd Wielkiej Brytanii wydał w ubiegłym roku na reklamy więcej niż jakakolwiek inna krajowa instytucja, organizacja czy firma. Pieniądze podatników — 142,6 mln GBP (847,0 mln zł) — sfinansowały nie tylko reklamy przedwyborcze partii premiera Tony’ego Blaira, ale także kampanie antynikotynowe, przeciwdziałania przestępczości, zatrudnienia w wojsku i policji oraz reklamy zachęcające do wypełniania zeznań podatkowych przez Internet. Na drugim miejscu wśród reklamodawców znalazł się koncern Procter & Gamble, który wydał 114,2 mln GBP (678,3 mln zł). Trzeci był telekom BT, który przeznaczył na reklamę 91,8 mln GBP (545,3 mln zł). O ile rząd zwiększył wydatki w porównaniu z 2000 r. o 39 proc., o tyle oba koncerny cięły: Procter & Gamble — o 6 proc., a BT — o 10 proc.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ