Reklamy pojawią się na pociągach
Na wagonach pociągów podmiejskich pojawią się reklamy. PKP i Agencja Reklamy i Technik Informacyjnych Artikom sfinalizowały negocjacje dotyczące oferty dla firm, które chcą wykorzystać ten sposób promocji.
— Jesteśmy gotowi do uruchomienia tego projektu, jednak termin, w którym rozpocznie się pierwsza kampania, jest uzależniony od środków finansowych, jakimi dysponują klienci. Wiele budżetów reklamowych firm, które wyraziły zainteresowanie naszym pomysłem, jest już w tym roku wyczerpanych — Elżbieta Grobicka, dyrektor warszawskiego oddziału Artikomu.
Oferta agencji reklamowej i PKP jest obecnie przedstawiana klientom bezpośrednim i domom mediowym. Dla reklamodawców nie bez znaczenia jest fakt, że PKP każdego miesiąca przewozi około 36 mln pasażerów, a rocznie sprzedawanych jest ponad 100 mln biletów zwykłych i 11 mln biletów z miejscówkami, na których również można zamieścić reklamę. Artikom ma wyłączność na sprzedaż powierzchni reklamowej na tego typu nośnikach. Głównym klientem łódzkiej agencji jest koncern farmaceutyczny US Pharmacia, producent leku przeciwbólowego Apap.