Reklamy uważane za potrzebne i zabawne

KNS, adweekmedia
opublikowano: 17-07-2009, 11:41

Być może klienci nie są do końca wdzięczni za bombardowanie reklamami ale zdają sobie sprawę, że płacą w ten sposób za to, co chcą zobaczyć; wiedzą też, że reklamy są potrzebne i przynoszą korzyści całej gospodarce – wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen, firmę powiązaną z  AdweekMedia.

Przeprowadzone na 50 rynkach badania wykazały, że 67 procent ankietowanych zgadza się, że „reklamy opłacają ich darmową zawartość w Internecie, telewizji, gazetach i mediach”. Co więcej, aż 81 proc. badanych zgodziło się, że „reklama i sponsorowanie jest potrzebne do finansowania imprez sportowych, wystaw sztuki i imprez kulturalnych”.

Co więcej 71 proc. osób zgadziło się, że „reklamy mają istotny wpływ na rozwój gospodarki” natomiast według 68 proc. ankietowanych „reklamy pobudzają konkurencje, która prowadzi do ulepszania produktów i niższych cen”.

Respondenci również twierdzą, że często pomagają im w wyborze danego produktu czy usługi. Np. 67 proc. zgadza się, że „przekazania istotnych treści w reklamie, pozwlana dokonać lepszego wyboru”. Prawie tyle samo, bo 66 proc. osób uważa, że reklamy potrafią ich rozweselić raz na jakiś czas.

Ciekawe dane pokazują również zaufanie do reklam. Według badań, 42 proc. internautów z płn. Ameryki i 36 proc. Europejczyków wierzy w treść przekazywanych reklam on-line. Zdecydowanie lepiej wypadły reklamy z prasy. W reklamy na papierze wierzy 66 proc. Amerykanów i 50 proc. Europejczyków.

Ranking dla najstarszych mediów – telewizji utrzymuje swoją pozycję. 8 proc. ankietowanych kompletnie wierzy w wyświetlaną treść, a ponad połowa w pewnym stopniu.

Teksty wysyłane drogą smsową znalazły się na samym dnie rankingu. Jedynie 2 proc. ankietowanych wierzy w ich treść, natomiast 22 proc. uważa, że można je uznać za wiarygodne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KNS, adweekmedia

Polecane