Sezon świąteczny rozpoczyna się 1 listopada i trwa do 31 grudnia. W 2023 roku sprzedaż internetowa wzrosła w tym okresie tylko o 4,9 proc. Eksperci wskazują, że do większej dynamiki sprzedaży w 2024 roku przyczyniło się mniej dni handlowych w sezonie oraz większe obniżki cen zastosowane przez sprzedawców. Zauważono również większe wykorzystanie sztucznej inteligencji do przyciągnięcia uwagi konsumentów do najlepszych ofert.
Dane Adobe wskazały, że 54,5 proc. internetowych transakcji przeprowadzono z użyciem smartfonów. To 3,4 pkt procentowego więcej niż w poprzednim sezonie.
- Sezon 2024 roku pokazał, że e-commerce zmienia się pod wpływem konsumentów, którzy preferują obecnie transakcje na mniejszych ekranach i skłaniają się ku usługom wykorzystującym AI do bardziej efektywnych zakupów – powiedział Vivek Pandya, analityk Adobe Digital Insights.
Bloomberg zauważa, że według danych Adobe zwiększone poleganie na chatbotach zasilanych sztuczną inteligencją w zakresie rekomendacji produktów i pomocy przy zakupach spowodowało wzrost ruchu klientów na stronach detalicznych o 1300 proc.