W pierwszym kwartale gry mobilne pobrano 13,3 mld razy. To najlepszy wynik w historii.
Portal Sensor Tower szacuje, że w pierwszym kwartale 2020 r. gry z Google Play i App Store pobrano 13,3 mld razy. To wynik o 22 proc. wyższy niż w czwartym kwartale ubiegłego roku, a jednocześnie nowy rekord. Wcześniejszy został pobity o ponad 2 mld pobrań. Liczba pobrań gier w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku wzrosła o blisko 35 proc. Najczęściej pobierane tytuły w pierwszym kwartale to „Hunter Assassin”, „Brain Out” i „Johnny Trigger”.
Według analityków Sensor Tower światowa pandemia koronawirusa miała pozytywny wpływ na pobieranie gier oraz na przychody z gier mobilnych w pierwszym kwartale (tu przełożenie było jednak zdecydowanie niższe). W pierwszym kwartale liczba pobrań gier z Google Play na urządzenia mobilne wzrosła o 38 proc. rok do roku, do 10,3 mld, a w App Store zwiększyła się o 35 proc. do 3 mld. Liczba pobrań gier mobilnych w Chinach wzrosła o 89 proc. po 30 dniach od momentu, w którym w kraju odnotowano dwusetny przypadek zakażenia koronawirusemwobec liczby pobrań z poprzednich 30 dni.
W USA wzrost pobrań po miesiącu od dwusetnego zakażenia wyniósł 29 proc., w Hiszpanii 51 proc., we Włoszech 36 proc., w Japonii wyniósł 32 proc. Przychody z gier mobilnych w USA w ciągu 30 dni od odnotowania w kraju dwusetnego przypadku zakażenia wzrosły o 8 proc. w porównaniu z 30-dniowym okresem wcześniej. W Chinach przychody wzrosły o 12 proc., a w Japonii o 6 proc. Największa dynamikę przychodów zanotowała Francja (15 proc.), Włochy (14 proc.) i Hiszpania (13 proc.) . Według prognozy Sensor Tower wydatki na gry mobilne wzrosną w tym roku o 15,2 proc. do 72,6 mld USD. Portal szacuje, że do 2024 r. wydatki będą rosły średnio o 9,2 proc. rocznie, do 97,8 mld USD. Liczba pobrań wszystkich aplikacji mobilnych w sklepach Google i Apple wzrosła w pierwszym kwartale o 20 proc. rok do roku — do 33,6 mld.
Najczęściej pobierane na świecie były: TikTok, WhatsApp, Facebook, Instagram, Messenger, Likee i Zoom. Analitycy Sensor Tower prognozują, że w 2020 r. wydatki na aplikacje mobilne w sklepach Google i Apple wzrosną o około 20 proc. do 102 mld USD. Do 2024 r. podwoją swoją wartość i wyniosą 171 mld USD.
Podpis: Grzegorz Suteniec