Rekordowy Prime Day Amazona

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 2023-07-13 21:52

12,7 mld USD wydali Amerykanie na zakupy online podczas eventu Amazon Prime Day. Dotknięci wysoką inflacją konsumenci polowali i czekali na zniżki w Internecie kosztem handlu stacjonarnego, donosi Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
fot. Bloomberg

Wartość odnotowanej sprzedaży była o 6,1 proc. wyższa niż w 2022 r., wynika z danych zaprezentowanych przez Adobe Analytics.

Klientów przyciągnęły szczególnie promocje i duże rabaty m.in. na takie produkty jak zabawki i sprzęt AGD, co zaowocowało, że drugiego dnia wydarzenia sprzedaż osiągnęła wartości 6,3 mld USD.

Według informacji, jaką udzielił Amazon w czasie dwudniowego Prime Day członkowie usługi kupili ponad 375 mln przedmiotów na całym świecie i zaoszczędzili ponad 2,5 mld USD na transakcjach, co czyni event rekordowym w historii.

Z kolei firma Numerator wyliczyła, że średnia wielkość zamówienia wzrosła do 54,05 USD z 52,26 USD w zeszłym roku.