Rekrutowani chcą jasnej komunikacji

13-08-2018, 22:00

Zaledwie 11 proc. kandydatów, którzy uczestniczyli w ciągu ostatniego roku w rekrutacjach, oceniło je jako prowadzone nienagannie — wynika z danych firmy Antal.

Rekrutowani najczęściej rozczarowani są długim czasem oczekiwania na decyzję pracodawcy(50 proc.) i brakiem informacji na temat planowanego przebiegu kwalifikacji (34 proc.). Ponadto aż 28 proc. kandydatów przyznaje, że po zakończonej rozmowie rekrutacyjnej ma niewiele informacji na temat stanowiska, które mogliby objąć.

— Potencjalni pracownicy coraz częściej rezygnują z udziału w rekrutacji już podczas jej trwania. Jak wynika z naszych obserwacji, powodem są w dużym stopniu błędy po stronie pracodawcy. Kluczową rolę odgrywa tu przede wszystkim partnerskie podejście do rekrutowanych, sprawne działanie w trakcie kwalifikacji i jasna komunikacja. To z kolei przekłada się na pozytywny wizerunek firmy i zmniejsza liczbę rezygnacji kandydatów — komentuje Kamil Tomczyk, starszy konsultant w firmie Antal.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Rekrutowani chcą jasnej komunikacji