Dla Renault, współpraca z Chery jest kluczowym elementem strategii obniżania kosztów i wzbogacania oferty modelowej.
Renault szuka oszczędności i nowych rynków
Jak podaje agencja Bloomberg, Chery zyska dostęp do istniejącej infrastruktury francuskiego koncernu, w zamian za wniesienie kapitału i wsparcia w projektowaniu modeli. Negocjacje obejmują wykorzystanie fabryki Renault w kolumbijskim Envigado do produkcji samochodów spalinowych, które będą sprzedawane głównie pod marką Renault. Ponadto, w zakładach Renault w Córdobie w Argentynie, chiński partner rozważa inwestycje w linię produkcyjną hybrydowych pickupów typu plug-in. W tym przypadku Renault miałoby pełnić rolę głównego dystrybutora.
Francuski koncern widzi w Ameryce Południowej przestrzeń do rozwoju, ale równocześnie dąży do obniżenia kosztów działalności. W Brazylii Renault już współpracuje z chińską Zhejiang Geely Holding Group przy produkcji pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych.
Chiński gracz z globalnymi ambicjami
Dla Chery, ten sojusz to kolejny krok w realizacji globalnych ambicji. Firma od ponad dwóch dekad jest liderem chińskiego eksportu samochodów, utrzymując tę pozycję nieprzerwanie od 2003 roku, jak wynika z danych Frost & Sullivan. Chery ma już bogate doświadczenie we współpracy z zachodnimi producentami, w Chinach montując m.in. modele Jaguara i Land Rovera. Partnerstwo z Renault w Ameryce Południowej to dla Chery doskonała szansa na zdobycie mocnej pozycji na nowych rynkach, bez konieczności budowania własnej, kosztownej infrastruktury od podstaw.