Renault zamieni auto w kiosk

Zakup wydawcy francuskich czasopism nie jest dziennikarską kaczką

Wyobraź sobie podróż do pracy za dekadę lub dwie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a żaden kataklizm nie zablokuje rozwoju autonomicznych aut, to po ustawieniu trasy rozłożysz się wygodnie w fotelu i oddasz kierownicę (o ile będzie jeszcze montowana) komputerom. O bezpieczeństwo zadbają kamery, czujniki i radary. Przyszłość fanów prowadzenia samochodów i emocjonalnie związanych z tą czynnością nie wygląda więc różowo. Autonomiczne auta pokonają człowieka, dając mu przy okazji sporo wolnego czasu, wolne ręce i umysły. Renault już myśli o tym, jak zapełnić czas podróżującym. Francuski koncern motoryzacyjny ogłosił, że zakupi 40 proc. udziałów w Challenges Group, wydawcy tygodnika ekonomicznego „Challenges”, a także magazynów „Sciences & Avenir”, „La Recherche” i „L’Histoire and Historia”. Renault jest francuskie, a Francja znana jest z wysokiej kultury dziennikarskiej i wydawania znanych tytułów prasowych, jak choćby dzienników „Le Figaro” i „Le Monde”. Koncern obliczył, że każdego roku z mapy znika nawet 5 tys. kiosków. Projekt zakupu udziałów w wydawnictwie zakłada, że osoby podróżujące samochodami marki Renault nie odczują ich braku i nie będą się nudzić w autonomicznych autach.

Wyświetl galerię [1/2]

WIZJA PRZYSZŁOŚCI: Podczas wrześniowych targów we Frankfurcie Renault zaprezentował prototyp o nazwie symbioz. To samochód, który przypomina salon wypoczynkowy, nie potrzebuje kierowcy i ma napęd elektryczny. Fot. ARC

— Po smartfonach, które otworzyły nowe kanały za pośrednictwem cyfrowych kiosków, sektor motoryzacyjny również staje się narzędziem wymiany newsów, z nowymi rodzajami treści — podkreśla Claude Perdriel, 91-letni prezes wydawnictwa Challenges, który po transakcji zachowa większościowy pakiet.

Autonomiczne samochody będą polem do popisu dla projektantów, bo zaoferują zupełnie nowe możliwości organizacji wnętrza pojazdów. Nieoczekiwanie skorzystać mogą także wydawcy, dla których samochody staną się kolejną platformą prezentowania treści. Do tej pory najpopularniejszą formą korzystania z mediów w samochodzie było słuchanie radia lub muzyki ze smartfona podłączonego do systemu infotainmentowego, dostarczającego informację połączoną z rozrywką. Renault chce poeksperymentować i poszukać czegoś, co zaskoczy branżę. Francuska grupa, która produkuje auta od ponad 100 lat, sprzedała ich w zeszłym roku 3,5 mln. Renault jest kluczowym składnikiem aliansu z Nissanem i Mitsubishi, którego łączna sprzedaż oscyluje wokół 10 mln i tym samym dorównuje światowym liderom — Volkswagenowi, Toyocie i General Motors. Alians gwarantuje także solidne zaplecze technologiczne dla rozwoju tego, co jest przyszłością motoryzacji, czyli napędów elektrycznych i technologii autonomicznej jazdy. Carlos Ghosn, stojący na czele aliansu prezes, ogłosił we wrześniu plan o nazwie „Alliance 2022”, który zakłada wprowadzenie 12 nowych modeli elektrycznych oraz dołączenie do oferty samochodów wyposażonych w systemy gwarantujące różne poziomy wspomagania kierowcy, w tym auto, które w ogóle nie będzie potrzebowało kierującego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Renault zamieni auto w kiosk