Resort gospodarki zbiera pół miliarda

opublikowano: 12-06-2013, 06:00

Ministerstwo chce lepiej wspierać polski biznes za granicą. Przedsiębiorcy i eksperci trzymają kciuki.

— W ciągu dwóch miesięcy powstanie program promocji gospodarczej Polski na lata 2014-20. Zostanie on wpisany do programu unijnego i liczymy, że dostanie co najmniej 300 mln zł wsparcia. Do tego dojdzie 200 mln zł stałych funduszy wszystkich resortów na promocję. Liczymy też na wsparcie biznesu — może to być kilkadziesiąt milionów złotych. Razem będzie ponad pół miliarda — zapowiada Ilona Antoniszyn-Klik, wiceminister gospodarki.

JEST CO EKSPORTOWAĆ: Polska gospodarka eksportem stoi i postaramy się, by mimo kryzysu i spowolnienia eksport nadal się zwiększał. Polska żywność cieszy się olbrzymim zainteresowaniem, a prognozy mówią o wzroście jej cen do 2030 r. o 60 proc., warto więc promować ją na świecie — mówi Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki. [FOT. WM]
JEST CO EKSPORTOWAĆ: Polska gospodarka eksportem stoi i postaramy się, by mimo kryzysu i spowolnienia eksport nadal się zwiększał. Polska żywność cieszy się olbrzymim zainteresowaniem, a prognozy mówią o wzroście jej cen do 2030 r. o 60 proc., warto więc promować ją na świecie — mówi Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki. [FOT. WM]
None
None

— Wierzę, że dzięki temu wypracujemy model, który pozwoli na osiągnięcie synergii. Nam wszystkim zależy na jak najefektywniejszym wykorzystaniu funduszy, na czym skorzystają polskie firmy — mówi Beata Stelmach, wiceminister spraw zagranicznych.

Resort gospodarki myśli jednak o dużo szerszej współpracy.

— Chcemy stworzyć centra gospodarcze Polski. W jednym miejscu znajdzie się reprezentacja rządu, ministerstw gospodarki, turystyki, rolnictwa, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych czy marszałków. Z innymi resortami wybierzemy cztery miejsca na świecie, gdzie powstaną pierwsze centra. Do promocji Polski chcemy też włączyć organizacje biznesowe. Pracodawcy RP otwierają na świecie biura, będziemy się starali zachęcić ich do współpracy, pierwsze rozmowy już przeprowadziliśmy — mówi Ilona Antoniszyn-Klik. MG zapowiada też zmianę siatki geograficznej wydziałów promocji handlu i inwestycji ambasad i konsulatów.

Więcej w "Pulsie Biznesu" >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane