Resort nie wie, co z turystyką

MAG
opublikowano: 10-08-2009, 00:00

Branża ma pomysł, jak zabezpieczyć turystów. Ministerstwo wciąż się zastanawia.

Branża ma pomysł, jak zabezpieczyć turystów. Ministerstwo wciąż się zastanawia.

Nadal nie wiadomo, jak zostanie rozwiązany problem zabezpieczeń organizatorów turystycznych. Po ostatnim bankructwie biura Kopernik, Polska Izba Turystyki (PIT) zaproponowała stworzenie funduszu gwarancyjnego. To pomysł popierany przez największych touroperatorów, o czym "PB" informował w ubiegłym tygodniu.

— Opracowanie złożone 22 lipca przez PIT jest obecnie przedmiotem szczegółowej analizy. Nie została jeszcze podjęta decyzja, czy zmiana systemu zabezpieczeń finansowych odbędzie się przez utworzenie funduszu gwarancyjnego czy przez podniesienie sum minimalnych gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, czy też poprzez obydwie te formy łącznie — mówi Małgorzata Pełechaty, rzecznik Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Według przedstawicieli branży, podniesienie gwarancji nie rozwiąże sprawy, spowoduje natomiast, że z rynku zniknie jedna trzecia biur. Proponowany fundusz to instytucja finansowa, do której obowiązkowo mieliby należeć wszyscy touroperatorzy. Płaciliby od każdej organizowanej wycieczki ustaloną kwotę (ostatnia propozycja to około 20 zł). Fundusz miałby możliwość kontroli finansów firm i zakazania sprzedaży wycieczek w przypadku podejrzeń, że ich sytuacja jest niebezpieczna. Jednocześnie zebrane składki umożliwiłyby funduszowi zabezpieczenie turystom wakacji bez konieczności wcześniejszego powrotu do kraju lub zwrotu pełnej zapłaconej kwoty. Przypomnijmy, że Komisja Europejska daje Polsce na dostosowanie przepisów w tej kwestii czas do końca roku.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane