Resort spraw zagranicznych trzyma z firmami

opublikowano: 31-01-2013, 00:00

Z 600 do 1000 wzrosła liczba interwencji ministerstwa. Będą też seminaria, misje i informacje o przetargach.

Na Ukrainie pomogli Kredobankowi, w Argentynie — Kopeksowi i Bumarowi, a w Peru i Brazylii — firmom, które mimo złożenia najlepszej oferty w przetargu nie zostały wybrane. Urzędnicy Ministerstwa Spraw Zagranicznych wspomagali polski biznes w 2012 r. aż tysiąc razy, o 400 więcej niż w 2011 r.

— To sygnał, że rośnie zaufanie firm do dyplomatów i coraz więcej polskich firm interesujesię rynkami zagranicznymi — uważa Beata Stelmach, wiceminister spraw zagranicznych odpowiedzialna za dyplomację ekonomiczną. W 2012 r. resort zabrał z misjami gospodarczymi 250 firm. W bazie ma już 600 przedsiębiorców, którzy liczą na wsparcie rządu.

— Na bieżąco także informujemy firmy o odbywających się na świecie przetargach, o których dowiadujemy się od naszych ambasad — mówi Beata Stelmach. W tym roku MSZ chce koncentrować się na projektach poza Europą — w Azji, Ameryce Południowej i Afryce. W tym ostatnim kraju za obiecujące uważa Nigerię, Gwineę i Angolę.

— Organizowaliśmy spotkania dla firm zainteresowanych tymi krajami. Dla 40 przygotowujemy seminarium, następnie misję handlową — wyjaśnia wiceminister. Sektory priorytetowe dla MSZ to energetyka, w tym zielonetechnologie, wydobywczy i usług górniczych, infrastruktura i transport, stoczniowy i offshore oraz usługi finansowe.

— W przypadku gazu łupkowego jest to głównie lobbing w Brukseli, która chce zwiększać bariery. W naszym interesie jest, by się one nie pojawiały — mówi wiceminister Stelmach. Resort prowadzi też program, w ramach którego Polska przekazuje Rosji, organizatorowi piłkarskich mistrzostw w 2018 r., doświadczenia z EURO 2012.

— Zapraszamy polskie firmy, które chcą zaoferować produkty i usługi za wschodnią granicą. Tworzymy katalog, który przekażemy rosyjskim partnerom — dodaje Beata Stelmach.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane