Resource Partners konsoliduje ciasteczka

Delic-Pol, spółka z portfela znanego funduszu, przejmie skierniewicką Gazelę Biznesu.

Fundusz inwestycyjny Resource Partners miesza w firmowym portfelu spółek. Niedawno pisaliśmy, że rozgląda się za kupcem dla Good Food, producenta wafli. Ale to nie koniec jego transakcji w obszarze spożywczym. Należący do niego Delic-Pol przejmuje firmę Chojecki, producenta ciastek. Informacja pochodzi z dwóch niezależnych źródeł — firmy podpisały już umowę i zostanie ona ogłoszona w najbliższych tygodniach.

Chojecki to firma rodzinna z ponad 30-letnim doświadczeniem. Produkty z logo skierniewickiej spółki są dostępne w sieciach handlowych. Ogromnym atutem firmy jest obecność za granicą. Dzięki szybkiemu rozwojowi awansowała do grona „Gazel Biznesu”, czyli najdynamiczniejszych małych i średnich spółek co roku wyróżnianych przez redakcję „PB”.

W 2013 r. miała ponad 2 mln zł zysku netto przy 56 mln zł przychodów. Delic-Pol, producent ciastek Jaffa, zalicza kolejną akwizycję. Kupił niedawno firmę Cuprod, producenta biszkoptów z galaretką w czekoladzie. Deklarował, że to nie koniec akwizycji w tym obszarze. Słowa dotrzymał.

— Delic-Pol, czołowy krajowy producent biszkoptów w czekoladzie, posiada konkretny produkt na ściśle określony rynek. Jeśli transakcja kupna skierniewickiej firmy zostanie sfinalizowana, będziedobrym uzupełnieniem portfela wyrobów Delic-Polu i wzmocnieniem pozycji firmy. Taka akwizycja wpisuje się w strategię budowy silnego gracza wykazującego duży wzrost — mówi Piotr Grauer, ekspert rynku spożywczego firmy doradczej KPMG.

Jan Kolański, prezes firmy Colian, uważa, że rynek będzie się rozwijał dzięki innowacjom produktowym. Kluczowe będzie też obniżanie kosztów. — Przejęcia pozwalają na obniżenie kosztów i zwiększenie potencjału na rynku, którego wartość szacuje się na blisko 2 mld zł sprzedaży detalicznej. To bardzo duży segment w kategorii słodyczy, warto w nim być — uważa Jan Kolański. Na rynku słodyczy rozmiar ma znaczenie. Silną presję cenową na producentów w tym segmencie wywierają sieci handlowe, w których sprzedaje się trzy czwarte produktów. Bank Millennium szacuje, że w ostatnich latach rynek słodyczy,szacowany na 12,7 mld zł, rósł średnio o 0,5 proc. rocznie.

„Wraz z rozwojem nowoczesnych kanałów sprzedaży oczekujemy wzrostu udziału dużych producentów kosztem małych firm dostarczających towary do lokalnych sklepów. Oznacza to, że więksi producenci, powyżej 100-200 mln zł przychodów, powinni rosnąć szybciej niż mniejsze spółki” — napisali analitycy banku w raporcie dotyczącym spółki Otmuchów, właściciela m.in. zakładów Odra i Jedność. Nie udało nam się uzyskać komentarza Resource Partners i firmy Chojecki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane