Rewolucja w Axa przyniosła rezultaty

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 27-03-2014, 00:00

AXA TFI po czterech latach wreszcie stała się rentowna. Pomogło trzęsienie ziemi.

Obecna skala biznesu nie jest dla nas satysfakcjonująca. Żeby osiągnąć założone cele, musimy mocniej skoncentrować się na poprawie rentowności biznesu — w ten sposób przedstawiciele TFI tłumaczyli ubiegłoroczną rewolucję, na którą rywale z branży patrzyli z lekkim zdziwieniem.

Celem było osiągnięcie zyskowności wszystkich linii biznesowych grupy AXA w Polsce do 2015 r., a towarzystwo postanowiło, że go zrealizuje dzięki redukcji etatów, zamknięciu się na dystrybutorów zewnętrznych i koncentracji sprzedaży funduszypoprzez spółki z grupy, w tym szczególnie z polis na życie z UFK. To był krok w zupełnie przeciwnym kierunku do konkurencji, ale jak czas pokazał — krok w dobrą stronę.

W 2013 r. AXA TFI, po raz pierwszy w swojej czteroletniej działalności, wypracowało 2 mln zł zysku, podczas gdy w latach 2011 i 2012 zanotowało stratę w wysokości odpowiednio 7 i 5 mln zł. — W 2013 r. pierwszy raz byliśmy na plusie. Poprawa wyniku netto o 7 mln zł była wynikiem zarówno znacznego wzrostu aktywów [w rok o prawie 0,4 mld zł — red.], jak i istotnej restrukturyzacji kosztów TFI przeprowadzonej w pierwszym kwartale ubiegłego roku. W 2014 spodziewamy się dalszego, wyraźnego wzrostu wartości zarządzanych aktywów, a w rezultacie zwiększenia zysku o kolejne kilka milionów złotych — tłumaczy Maciej Bombol, prezes AXA TFI.

Nie bez znaczenia dla osiągniętego zysku była także decyzja właściciela o tym, że AXA TFI ma pełnić rolę centrum kompetencyjnego w zakresie zarządzania akcjami w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach projektu regionalizacji polskie TFI przejęło zarządzanie portfelami akcyjnymi Czechów. To oznacza prowizję od 100 mln EUR, które znajdują się w funduszu inwestycyjnym CE Equity oraz w części akcyjnej czeskiego portfela UFK. AXA TFI powstało w 2010 r. Od tego czasu pozyskało do portfeli 1,4 mld zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane