Nie byli też w stanie określić np. wpływu wiatru na szybkość poszczególnychkolarzy czy roli, jaką odgrywają w zespołach. Zmieni się to dzięki platformie analitycznej spod znaku big data, stworzonej przez firmę Dimension Data (DD) z myślą o kibicach, komentatorach sportowych, prasie, stacjach radiowych i telewizyjnych. Umieszczony pod siodełkiem roweru lokalizator będzie dostarczał bardzo dokładnych informacji, które zostaną przetworzone w chmurze obliczeniowej DD i dostępne w tzw. czasie rzeczywistym na stronie internetowej poświęconej wyścigom. Ta natomiast dostosuje się do rozdzielczości tabletów i smartfonów. Serwis będzie w stanie obsłużyć jednocześnie 17 mln użytkowników i 2 tys. żądań wyświetlenia strony na sekundę.
Rewolucja w Tour de France
opublikowano: 2015-07-07 22:00
BIG DATA: Kibice wyścigu kolarskiego Tour de France dotychczas nie wiedzieli, co się dzieje z zawodnikami, których w danym momencie nie pokazuje telewizja.