Rezydencje głównie dla zysku

  • Ewa Bednarz
opublikowano: 13-11-2014, 00:00

Zamożni inwestorzy kupują więcej luksusowych nieruchomości niż 5 lat temu — wynika z raportu Sotheby’s International Realty.

Milionerzy wierzą w siłę rynku lifestyle’owych nieruchomości w swoich miejscach zamieszkania i są bardziej niż 5 lat temu skłonni do inwestowania w nie. Podkreślają nawet, że zakup nieruchomości jest dziś wyjątkowo korzystny. Największym powodzeniem cieszą się rezydencje położone nad wodą i nieruchomości zabytkowe. Pod tym względem upodobania zamożnych klientów są identyczne, niezależnie od tego, czy mieszkają w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii czy w Chinach. Różny jest tylko wzrost zaufania do rynku: najbardziej optymistycznie nastawieni są milionerzy brytyjscy, najmniej chińscy, a wśród brazylijskich nastroje się jeszcze nie poprawiły. Rośnie natomiast przekonanie, że posiadanie nieruchomości przyczynia się do wzrostu zamożności. Z tego powodu większość ankietowanych myśli o wymarzonym domu jako swoim dziedzictwie. Ten trend jest najsilniejszy w Chinach i Brazylii (93 i 92 proc.), a najsłabszy w Stanach Zjednoczonych, chociaż i tam odsetek badanych, którzy myślą o budowaniu swojego majątku dla potomnych, wynosi 64 proc. Głównym powodem wyboru wymarzonego domu są potrzeby rodziny. Wskazuje na nie 39 proc. ankietowanych, 36 proc. kieruje się lokalizacją, 34 proc. myśli o zwrocie z inwestycji, a 32 proc. o prestiżu. Wszyscy, którzy kupują nieruchomości inwestycyjnie, podkreślają, że najważniejsza jest lokalizacja.

Poza tym upodobania mogą być różne: Amerykanie pragną luksusowych nieruchomości nad brzegiem morza, jeziora lub rzeki oraz miejsca garażowego na kolekcję samochodów. Brytyjczycy stawiają na rezydencje historyczne — pałace, dwory i prestiż. Chińczycy są niebywale praktyczni — muszą mieć sejf i miejsce na prezentacje dzieł sztuki, a Brazylijczycy okazują się nowocześni. To im najbardziej imponują gadżety elektroniczne i naszpikowane nimi inteligentne domy. Philip White, prezes Sotheby’s International Realty, podkreśla, że największym zainteresowaniem cieszą się posiadłości o walorach prestiżowych i rezydencje rodzinne, ale klienci są świadomi roli nieruchomości jako składnika portfela inwestycyjnego.

51 proc. Dla tylu chińskich milionerów najważniejszą rzeczą przy wyborze luksusowej nieruchomości jest odpowiednie miejsce na wyeksponowanie kolekcji sztuki. Wagę do tego przywiązuje zaledwie 27 proc. Brytyjczyków zajmujących drugie miejsce i 22 proc. Amerykanów — wynika z raportu Sotheby’s International Realty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bednarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu