Rkantor utożsamia się z nowym właścicielem

opublikowano: 28-11-2019, 22:00

Z nazwy znika przedrostek „R” i pojawia się „GO”. To początek zmian, jakie zachodzą w spółce należącej do BNP Paribas.

Przejmując polskiego Raiffeisena w zeszłym roku, BNP Paribas nabył też 100 proc. udziałów w spółce Raiffeisen Solutions. To właściciel marki Rkantor, która powstała obok „żółtego banku” w 2014 r. Spółka Raiffeisen Solutions zmieniła już szyld na BNP Paribas Solutions i przechodzi do kolejnej fazy: rebrandingu.

— Rkantor zmienia się w GOkantor. W ten sposób mocniej zaznaczymy naszą przynależność do banku, w którego ofercie dominuje przedrostek „GO”. Nadal jednak pozostajemy jedynym na polskim rynku kantorem internetowym z sektora bankowego, który nie wymaga założenia konta w banku będącym jego właścicielem — informuje Michał Kaszkowiak, prezes BNP Paribas Solutions.

W związku z rebrandingiem klienci nie muszą wykonywać żadnych dodatkowych działań — numery rachunków, telefonów, hasła do panelu klienta, adres siedziby spółki i jej dane rejestrowe pozostaną bez zmian. Wszystkie ustalenia i warunki korzystania z usług także pozostają w mocy na każdym z etapów planowanych zmian. Spółka nie ujawnia kosztów rebrandingu. Na razie zmienia wyłącznie wizerunek, ale w pierwszej połowie 2020 r. planuje również przebudowę serwisu. Na rynku działa około 5 tys. kantorów stacjonarnych (nadzorowanychprzez NBP) i około 50 internetowych, z czego zaledwie sześć może pochwalić się dobrowolnym statusem Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP), przyznawanym przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). Kantory dzielą się ponadto na bankowe (wymiana walut w ofercie banku) i niebankowe, czyli tzw. wolne elektrony. Szacuje się, że roczna wartość rynku kantorów internetowych, liczona rocznymi przepływami, wynosi około 45 mld zł. Spółka BNP Paribas Solutions, która ma status KIP, nie ujawnia swojego udziału w rynku. W 2018 r. GOkantor odnotował blisko 2,7 mln zł straty netto. W tym roku spodziewa się, że wyjdzie na prostą, a w przyszłym zacznie zarabiać. A jeśli się nie uda?

036950dd-4556-4e30-aabc-314ab0b280bd
Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— Nie obawiamy się takiego scenariusza, bo mamy stabilny plan rozwoju. Ponadto mamy silną gałąź IT, która skupia się nie tylko na rozwoju platformy GOkantor, lecz może także być źródłem przychodów. Już jesteśmy technologicznym wsparciem dla BNP Paribas przy różnych projektach — informuje Michał Kaszkowiak.

GOkantor obsługuje głównie małe i średnie firmy, którym oferuje wymianę walut (w ofercie ma ich 19, a najpopularniejsza para to EUR/PLN), szybkie i darmowe przelewy krajowe oraz transfery pieniężne do ponad 200 krajów.

— Miesięcznie pozyskujemy kilkudziesięciu klientów biznesowych — dodaje szef GOkantoru.

OKIEM WŁAŚCICIELA

Start-up z potencjałem

DANIEL ASTRAUD, wiceprezes BNP Paribas, odpowiedzialny za transformację i integrację

Bank BNP Paribas wspiera innowacyjność i start-upy, które chętnie korzystają z naszej wiedzy i doświadczenia — Akademia UX, Akademia PSD2. Dlatego też cieszy nas, że mamy własny start-up-fintech. Kantor internetowy i platforma do szybkich przelewów GOkantor to idealne rozwiązanie dla osób ceniących sobie elastyczność, którą daje fintech, i bezpieczeństwo związane z zapleczem bankowym. Jest to świetna propozycja dla klientów,którzy nie chcą otwierać rachunku bankowego, ale chcą skorzystać z bezpieczeństwa oferowanego przez stabilną firmę z sektora. Spółka rozwija się zgodnie z zakładanym planem biznesowym. Mamy nadzieję, że z roku na rok zarówno klienci indywidualni, jak też biznesowi docenią innowacyjność produktu. Chcemy go rozwijać i mamy określoną strategię, ale na tym etapie nie ujawniamy szczegółów. Rebranding jest pierwszym krokiem realizacji tego planu i stanowi część długoterminowej strategii banku i jego spółek zależnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy