Brytyjskie Green Man Gaming Publishing wyłoży około 5 mln zł na marketing i produkcję „Alaskan Truck Symulatora”.
Pod koniec grudnia notowane na NewConnect Road Studio, poinformowało, że prace nad jego kluczową gra „Alaskan Truck Simulator”, która według wcześniejszych zapowiedzi miała mieć premierę 7 grudnia, są zaawansowane w około 65 proc., a tytuł do tej pory pochłonął 4,3 mln zł. Spółka, której kończyły się pieniądze, szacowała wówczas, że na ukończenie produkcji potrzeba jeszcze 8-10 miesięcy i około 3 mln zł. Poinformowała też o podpisaniu tzw. term sheetu z brytyjskim wydawnictwem Green Man Gaming Publishing (GMGP), dotyczącego współpracy wydawniczej przy „Alaskan Truck Simulatorze”.
Ostateczną umowę udało się zawrzeć w nocy 19 stycznia. Przewiduje, że brytyjski wydawca wyłoży blisko 1,08 mln EUR na dokończanie grę i produkcję co najmniej dwóch dodatków. 575 tys. EUR to budżet produkcyjny, a 500 tys. EUR zostanie przeznaczone na marketing.
Gra zostanie wydana na platformy PC, Xbox Series X/S, a także PlayStation 5. Porty konsolowe gry wykona Movie Games. Road Studio i Movie Games będą wspierać działania marketingowe wydawcy.
- Podpisanie umowy zostało poprzedzone szczegółowym audytem oraz analizą całego wachlarza możliwych scenariuszy produkcyjnych. Zdecydowaliśmy się na plan, który uznaliśmy za oferujący największe możliwe bezpieczeństwo produkcji. Po ponad miesiącu pracy z GMGP mam bardzo wiele szacunku wobec przedstawicieli jego poszczególnych działów i ich profesjonalizmu - mówi Michał Puczyński, prezes Road Studia.
Po odzyskaniu pieniędzy zaangażowanych w projekt przez GMGS wydawca i producent będą dzielić się po połowie zyskami ze sprzedaży gry. W części zysków Road Studio partycypować będzie także Movie Games, które jest licencjodawcą.
Planowane okno premierowe gry oraz inne szczegóły związane z jej produkcją i marketingiem mają zostać podane w porozumieniu wydawcą. Wcześniej Road Studio informowało, że pierwszy możliwy termin premiery gry przypada na okres wakacyjny 2023 r.