Gra, której premiera miała odbyć się w grudniu, wymaga jeszcze sporo pracy i nakładów. Pomóc może brytyjski wydawca, który wesprze marketing i produkcję tytułu. Prace nad innymi grami wstrzymane.
Road Studio, które od miesiąca ma nowego prezesa, przedstawiło wyniki wewnętrznego audytu. Zgodnie z nim kluczowa gra „Alaskan Truck Simulator” jest ukończona w około 65 proc. Do tej pory projekt mógł pochłonąć nawet 4,3 mln zł. „Zaimplementowano większość podstawowych mechanik. Pracy wymagają m.in. animacje, mapa gry oraz misje” — czytamy w raporcie.
Spółka szacuje, że na ukończenie produkcji potrzeba jeszcze 8-10 miesięcy, a szacowane nakłady to około 3 mln zł.
“Analizujemy rozwiązania umożliwiające skrócenie terminu do sześciu miesięcy“ - napisała spółka.
Road Studio poinformowało, że podpisało tzw. term sheet z brytyjskim wydawnictwem Green Man Gaming Publishing, dotyczący współpracy wydawniczej przy „Alaskan Truck Simulator”. Zakłada on dofinansowanie wysokości 1,08 mln EUR produkcji i marketingu gry. Nie jest to jeszcze ostateczna umowa.
Zawarcie term sheet było poprzedzone prezentacjami i testami gry oraz jej analizą zarówno produkcyjną, jak i marketingową.
- W moim przekonaniu potwierdza to, że dysponujemy tytułem o bardzo wysokim potencjale, mogącym konkurować z liderami gatunku. Wsparcie wydawcy ma nie tylko zapewnić finansowanie pozostałych etapów produkcji, ale również wiąże się z profesjonalnym wsparciem produkcyjnym, co umożliwi poprawę jakości poszczególnych elementów gry - mówi Michał Puczyński, prezes Road Studio.
Według szacunków stron pierwszy możliwy termin premiery gry przypada na okres wakacyjny 2023. O finalnym terminie zdecydują okoliczności produkcyjne i marketingowe.
Road Studio w wynikach audytu poinformowało też o zaawansowaniu drugiej produkcji – „American Motorcycle Simulator”. Stopień ukończenia projektu to około 30 proc. - zaimplementowano główne mechaniki oraz pierwszy obszar gry z pięciu zakładanych. Do tej pory gra kosztowała około 1,6 mln zł.
Studio, które obecnie liczy 20 osób, ma skupić się na produkcji tylko jednego tytułu.
“Biorąc pod uwagę wyniki przeprowadzonego audytu zarząd podjął decyzję o zmianie dotychczasowej strategii, która zakładała jednoczesną pracę nad wieloma grami z uniwersum drogi koncentrując się na ukończeniu produkcji ATS. Tym samym na moment sporządzenia raportu zawieszone zostały prace nad pozostałymi grami” - czytamy w raporcie.
Road Studio poinformowało, że do tej pory od początku istnieni spółki wplyneło do niej 8,1 mln zł. Emisja z czerwca, którą obejmowało Movie Games, została w pełni opłacona. Udzielone spółkom z grupy i nie spłacone do tej pory pożyczki są na poziomie 0,55 mln zł. Uśredniony miesięczny tzw. burn rate spółki w 2022 r. to 323 tys. zł brutto. Spółka wyklucza możliwość kolejnej emisji akcji.