Notowany na NewConnect producent i wydawca gier Movie Games sprzedał wszystkie posiadane akcje innej notowanej na tym rynku spółki growej - Drago Entertainment. Cena sprzedaży to 30 zł za papier, co za cały pakiet dało ponad 3,25 mln zł.
- Przeprowadziliśmy proces w takiej formule, aby nie doprowadzić do erozji wartości sprzedawanej spółki poprzez zwiększoną podaż. Pieniądze zamierzamy przeznaczyć w głównej mierze na wzmocnienie samego Movie Games, część może również posłużyć do stabilizacji sytuacji w Road Studio – mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.
Movie Games informuje, że transakcja dotyczy zarówno akcji dopuszczonych i niedopuszczonych do obrotu, a ich cena została ustalona pod koniec października. Wówczas akcje Drago Entertaiment na NewConnect kosztowały około 34-35 zł za sztukę, co oznacza, że kupujący otrzymał kilkunastoprocentowe dyskonto.

Obecnie jedna akcja Drago Entertainment wyceniana jest na ponad 47 zł, więc kupujący już może się cieszyć zyskiem. Kto nim jest? Większość pakietu sprzedawanego przez Movie Games - trafiło do funduszu Agio Smart Money FIZ, którym zarządza Paweł Sugalski. Fundusz właśnie ujawnił się z 82,24 tys. sztuk akcji (cześć kupił z rynku). Nie wiadomo, kim jest nabywca pozostałego części pakietu należącego do Movie Games.
Fundusz Smart Money FIZ aktywnie szuka okazji inwestycyjnych, szczególnie w sektorze gamedev, w którym specjalizuje się jego zarządzający. Dlaczego zdecydował się na inwestycję akurat w Drago Entertainment?
- Spółka wyróżniła się podczas wewnętrznego przeglądu sektora na podstawie analizy fundamentalnej zarówno zaraportowanych wyników historycznych, jak i perspektyw kolejnych okresów – tłumaczy zarządzający.
Informuje, że pomimo sukcesu sprzedażowego „Gas Station Simulator”, którego producentem jest Drago Entertainment, to inna gra studia przykuła jego uwagę.
- Zdecydowanie większy potencjał dostrzegam w nadchodzącej premierze “Winter Survival” ze względu na dwukrotnie wyższy, w porównaniu z pierwszym tytułem, revshare (podział przychodów z wydawcą - red.) dla spółki – mówi Paweł Sugalski.
Zwraca też uwagę, że spółka, w którą zainwestował, posiada kilka milionów złotych gotówki, co sprawia, że nie musi się spieszyć z premierą w niekorzystnym oknie wydawniczym, jakim z powodu kumulacji premier jest okres przedświąteczny. Docenia również pomysł wykorzystania do konsultacji tytułu (i być może jego promocji) wybitnego polskiego podróżnika – Marka Kamińskiego.
Pozytywnie ocenia strategię spółki polegającą na próbie budowy synergicznego uniwersum wokół „Gas Station Simulator”.
- Przyszłe tytuły “Motel Simulator” oraz “Road Diner Simulator” mają duży potencjał właśnie ze względu na wykorzystanie do ich promocji bazy graczy poprzedniego tytułu. Jest to moim zdaniem dużo lepszy plan niż tworzenie prostego sequela udanej gry. Dodatkowy content można stosunkowo łatwo dodawać poprzez DLC, utrzymując zadowalającą sprzedaż podstawowej gry – informuje zarządzający.
Informuje, że Drago Enterteiment nie będzie największą pozycją w portfelu funduszu.
- W zależności od cen innych instrumentów jest to trzecia lub czwarta największa pozycja portfela. Oczekuję natomiast dalszej poprawy płynności akcji i wzrostu zainteresowania inwestorów spółką wraz z zbliżającymi się debiutami – spółki na GPW oraz wczesnego dostępu gry “Winter Survival” – powiedział Paweł Sugalski.

