Na rynkach wschodnich, wraz z ich rozwojem, pojawiają się nowe możliwości zbytu produktów. Hitem ostatnich targów Prodexpo były polskie opakowania do produktów spożywczych.
Polscy przedsiębiorcy już dziś powinni rozpocząć przygotowania do udziału w największych na rynku wschodnim targach branży spożywczej Prodexpo 2002, które odbędą się w lutym przyszłego roku.
— Targi spożywcze w Moskwie są najlepszą i najbardziej rozreklamowaną imprezą tego typu w Rosji. Zainteresowanie firm z całego świata jest tak duże, że organizatorzy zmuszeni są do wprowadzania ograniczeń ilościowych dla wystawców z poszczególnych państw — mówi Monika Kawulska, organizator imprezy z ramienia Centrum Promocji KIG.
Niedawno pojawiło się w Rosji olbrzymie zapotrzebowanie na różnego rodzaju opakowania produktów spożywczych.
— W zeszłym roku po raz pierwszy na targach w Moskwie zaprezentowała się firma produkująca szeroką gamę opakowań do produktów spożywczych. Zainteresowanie jej ofertą było niewiarygodnie duże — przekonuje Monika Kawulska.
Rośnie również zapotrzebowanie na typowe produkty spożywcze. Rynek staje się coraz bardziej chłonny, szczególnie w większych miastach. Zdaniem osób analizujących strukturę popytu w Rosji, niedrogie, ale dobre jakościowo produkty spożywcze mogą tam liczyć na niemalże nieograniczony zbyt.
Targi są objęte dofinansowaniem Ministerstwa Gospodarki. Dla małych i średnich firm dofinansowanie wynosi 800 zł za 1 mkw. ekspozycji, dla pozostałych 600 zł. Dodatkowo, do końca października organizator oferuje uczestnikom promocyjne ceny. Firmy biorące udział w targach zostaną również zaproszone na jedno z cyklicznych spotkań na temat aktualnych możliwości wejścia na rynki wschodnie, które odbędzie się w Ministerstwie Gospodarki.