Rosną internetowe wydatki Polaków

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2014-10-16 00:00

Handel internetowy kwitnie. E-sklepy nie chcą przestać rosnąć.

Po lekkim wyhamowaniu tempa wzrostu w ubiegłym roku nie ma już śladu i obroty branży handlu w sieci w Polsce znów zwiększą się w tempie przynajmniej 15 proc. rocznie — tego spodziewają się analitycy PMR, którzy przygotowali raport „Handel internetowy w Polsce 2014”. Przychody branży e-commerce w tym roku przekroczą 27 mld zł (czyli będą o 3,5 mld zł wyższe niż rok wcześniej), a już w 2019 r. mogą być nawet dwa razy większe.

Branża może liczyć na błyskawiczny wzrost obrotów m.in. dzięki wchodzeniu do Polski e-sklepów dużych, międzynarodowych graczy (jak choćby Amazona) i rozkręcaniu sprzedaży nowych kategorii produktowych. W Polsce udział e-handlu w całym handlu detalicznym nie przekracza 5 proc., podczas gdy na najbardziej rozwiniętych rynkach — jak Wielka Brytania czy USA — przekracza 10 proc.