Rosną wpływy reklamowe stacji radiowych

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 2006-07-18 08:44

W pierwszym półroczu br. najwyższe wpływy reklamowe wśród stacji ogólnopolskich osiągnęło RMF FM, wśród ponadregionalnych – Radio WAWa, a wśród stacji lokalnych – Radio Eska Warszawa. W sumie wszystkie monitorowane stacje zanotowały wzrost cennikowych wpływów z reklam o 20,2 proc., do 379 mln zł.

W pierwszym półroczu br. najwyższe wpływy reklamowe wśród stacji ogólnopolskich osiągnęło RMF FM, wśród ponadregionalnych – Radio WAWa, a wśród stacji lokalnych – Radio Eska Warszawa. W sumie wszystkie monitorowane stacje zanotowały wzrost cennikowych wpływów z reklam o 20,2 proc., do 379 mln zł.

RMF FM według danych cennikowych osiągnął z reklam w okresie styczeń-czerwiec br. 191,8 mln zł (wzrost o 14,3 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2005 roku). Wpływy Radia Zet wyniosły 163,1 mln zł (wzrost o 11 proc.), Programu III Polskiego Radia – 27,7 mln zł (wzrost o 13,4 proc.), Programu I – 22 mln zł (wzrost o 9,4 proc.), Radia Bis – 0,4 mln zł (spadek o 26,8 proc.), a Programu II – 0,3 mln zł (wzrost o 385,9 proc.).

Spadek wpływów cennikowych Radia Bis wynika m.in. z zakończenia w styczniu sprzedaży spotów w pakietach, które oferowane były od września 2004 roku. Natomiast na wzrost wpływów Dwójki złożyło się m.in. wprowadzenie dwóch promocyjnych pakietów reklamowych, które obowiązywały od początku stycznia do końca czerwca.Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa z przychodami 10,3 mln zł (wzrost o 59,2 proc.). Wpływy Radiostacji wyniosły 5,1 mln zł (wzrost o 24,2 proc.), Tok FM – 3,2 mln zł (wzrost o 95,3 proc.), a RMF Classic – 1,1 mln zł (wzrost o 49,2 proc.).

Pięć najlepiej zarabiających rozgłośni lokalnych to stacje sieci Radia Eska. Warszawska Eska zarobiła 17,6 mln zł (wzrost o 17,3 proc.), wrocławska – 13,5 mln zł (wzrost o 18,9 proc.), poznańska – 12,1 mln zł (wzrost o 26,6 proc.), łódzka – 12 mln zł (wzrost o 175 proc.), a trójmiejskie Radio Hit FM (należy do sieci Eska) – 11,2 mln zł (wzrost o 155,5 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: warszawskie Radio Pogoda 100,1 FM Złote Przeboje – 8,9 mln zł (spadek o 6,9 proc.), Radio Eska Katowice – 8,4 mln zł (wzrost o 126,8 proc.), katowickie Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM – 6,2 mln zł (wzrost o 1,9 proc.), warszawskie Radio PiN 102 FM – 6,2 mln zł (wzrost o 32 proc.) i poznańskie Radio RMI FM - 5,9 mln zł (wzrost o 36,9 proc.).

Wszystkie dane cennikowe, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor.

KRZ, PRESSERWIS