Rosną wydatki na ochronę i recepcję w biurowcach

Zarządcy biurowców odczuli wzrost wynagrodzeń pracowników recepcji i ochrony.

W 2017 r. koszty eksploatacyjne w budynkach biurowych były zbliżone do odnotowanych przez ekspertów Knight Frank w 2016 r. W tym czasie zwiększył się jednak istotnie udział jednej ze składowych kosztów, czyli wydatki na ochronę i recepcję. W 2016 r. stanowiły 9,46 proc. kosztów eksploatacyjnych, a w 2017 r. ich udział wzrósł do 12,14 proc.

Te usługi obejmują obsługę recepcji, czynnej zazwyczaj w godzinach pracy biur, stałą obecność pracowników ochrony fizycznej oraz mobilne patrole interwencyjne. Ze względu na bezpieczeństwo obiektu usługi ochrony powierzane są jednej, wyspecjalizowanej, licencjonowanej firmie.

— Od stycznia 2017 r. zmieniły się przepisy dotyczące wynagrodzeń. Wzrosło minimalne wynagrodzenie, jak również podniesiono stawkę za godzinę pracy do 13 zł. Wydatki na ochronę, których głównym elementem składowym jest koszt zatrudnienia pracowników, zwiększyły się od 20 do 40 proc. W części budynków udało się wprowadzić rozwiązania techniczne, takie jak dodatkowe kamery, bramki itp., co pozwoliło ograniczyć wzrost wydatków — mówi Magdalena Oksańska, dyrektor działu compliance ds. zarządzania nieruchomościami Knight Frank.

Od stycznia 2018 r. znów nieznacznie wzrosły minimalne wynagrodzenie i stawka za godzinę pracy. Zdaniem eksperta Knight Frank, można się spodziewać, że ta tendencja będzie się utrzymywała, a, co za tym idzie — z roku na rok będziemy obserwować nieznaczny wzrost kosztów ochrony. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Rosną wydatki na ochronę i recepcję w biurowcach