Rosną zyski sieci McDonald’s

WIS
25-04-2008, 00:00

Sieć barów szybkiej obsługi zwiększyła w Polsce zysk netto o blisko 50 proc. To dużo więcej niż AmRest i Sfinks.

Sieć barów szybkiej obsługi zwiększyła w Polsce zysk netto o blisko 50 proc. To dużo więcej niż AmRest i Sfinks.

Wywodząca się z USA sieć barów szybkiej obsługi podała wyniki sieci w Polsce. W 2007 r. McDonald’s Polska, właściciel 150 lokali, zwiększył przychody ze sprzedaży netto o 15 proc. — do 771,6 mln zł, a zysk netto o blisko 50 proc. — do 57,2 mln zł.

Wyniki sieci w Polsce są w rzeczywistości jeszcze większe, bo liczba restauracji działających pod szyldem McDonald’s sięga aż 212. Ponad 60 z nich prowadzą jednak franczyzobiorcy na własny rachunek. Spółka zapewnia, że również oni w minionym roku wypracowali rekordowy wynik finansowy. Nie podaje jednak szczegółów.

Wyniki McDonald’s Polska wyglądają bardzo dobrze na tle jego giełdowych rywali: Sfinksa i AmRestu. AmRestowi udało się bowiem zwiększyć w 2007 r. zysk netto o 26 proc. — do 48 mln zł przy sprzedaży 853 mln zł. Dużo gorzej wypadł Sfinks, który w tym samym okresie zanotował spadek zysku netto z 12 mln w 2006 r. do 3,3 mln w 2007.

Sieć McDonald’s poprawiła wyniki m.in. dzięki poszerzeniu oferty i inwestycjom w modernizację lokali. Z dobrym przyjęciem klientów spotkała się też możliwość płacenia kartą.

Do tej pory firma zainwestowała w Polsce 700 mln zł. W 212 polskich restauracjach McDonald’s pracuje ponad 12 tys. osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rosną zyski sieci McDonald’s