Rośnie apetyt na kierowców i magazynierów

opublikowano: 13-02-2019, 22:00

Zapotrzebowanie na pracowników najszybciej rośnie w branży transportowo-spedycyjno-logistycznej.

Analitycy Pracuj.pl wzięli pod lupę sektor transportu, spedycji i logistyki. Firmy reprezentujące tę branżę zamieściły w 2018 r. ponad 27 tys. ogłoszeń z ofertami pracy. Najczęściej szukano kierowców i magazynierów. Obie wymienione specjalizacje odgrywają w świecie transportu i logistyki bardzo istotną rolę. Od ich pracy zależy terminowe i bezpieczne dotarcie towaru do celu oraz jego sprawne magazynowanie, a finalnie poziom zadowolenia klientów, do których dociera towar. Dlatego w obu zawodach bardzo doceniane są uprawnienia, wiedza i doświadczenie, co znajduje odzwierciedlenie w wynagrodzeniach — mówi Artur Kobyliński, ekspert ds. wynagrodzeń Pracuj.pl.

Według analityków Pracuj.pl zarówno w pracy kierowcy, jak i magazyniera największy wpływ na poziom wynagrodzenia mają doświadczenie, staż pracy, lokalizacja i skala firmy. Wyżej opłacane stanowiska kierowców wymagają zazwyczaj ukończenia dość skomplikowanych i kosztownych kursów, ale warto w tę wiedzę inwestować.

— Najlepiej wynagradzani są kierowcy kategorii C+E, obsługujący transport międzynarodowy, zarabiają licząc ze wszystkimi dodatkami ponad 8 tys. zł netto miesięcznie. To ponad dwa razy więcej, niż przeciętne wynagrodzenie w Polsce w 2018 r. — mówi Artur Kobyliński.

Osoby chcące rozwijać się jako magazynier powinny szczególną uwagę przykładać do zdobywania doświadczenia. Najlepiej zarabiający brygadziści magazynu otrzymują pensję w wysokości 4,4 tys zł netto. Firmy transportowe czy operatorzy magazynów wydają z roku na rok coraz więcej pieniędzy na technologie — na przykład monitoring towarów i floty czy zarządzanie sposobem składowania produktów w magazynach. Co to oznacza dla potencjalnych pracowników? Muszą być świadomi, że w pracy magazyniera i kierowcy coraz częściej będą pojawiały się technologie.

Już dziś flota samochodów jest często monitorowana przez cały czas jazdy, a wnioski z tego monitoringu mają wpływ na przyszłe trasy albo sposób korzystania z pojazdów. Z kolei na magazynach sposób organizacji pracy często dostosowywany jest do coraz bardziej zaawansowanych programów komputerowych, monitorujących stan magazynu czy pracę zespołu. Te technologie są konieczne w erze digitalizacji i im wcześniej postaramy się je polubić, tym łatwiej będzie radzić sobie ze zmianami, które czekają pracę kierowców i magazynierów w niedalekiej przyszłości — mówi Sylwia Sosnowska, menedżer HR w Grupie Pracuj.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy