Rośnie biznes w sieci

Paulina KostroPaulina Kostro
opublikowano: 2016-07-10 22:00

Przybywa handlujących online. W najbliższych miesiącach liczba e-sklepów przekroczy 23 tys.

Wraz z dynamicznymi zmianami, jakie zachodzą na rynku e-handlu, zmienia się sposób prowadzenia biznesu w Polsce przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Ponad 30 proc. sprzedawców, tworząc sklep internetowy, rozszerzyło w ten sposób swoją działalność, natomiast co drugi pytany odpowiedział, że e-biznes jest jego jedynym źródłem przychodu — wynika z badania przeprowadzonego przez PBS na zlecenie Eniro Polska.

— Warto również podkreślić, że aż 97 proc. respondentów naszego badania prowadzi sklep internetowy dłużej niż dwa lata, a 87 proc. deklaruje, że jest to opłacalny biznes — komentuje Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo w Eniro Polska. Właściciele e-sklepów w prowadzeniu swojej firmy nie pozostają bierni, korzystają z wielu form promocji, aby uatrakcyjnić ofertę, a także zwiększyć sprzedaż. — Respondenci najczęściej reklamują sklep przez pozycjonowanie w wyszukiwarkach (66 proc. e-sklepów), dodatkowo poprzez obecność w mediach społecznościowych (52 proc.), serwisach aukcyjnych (47 proc.), porównywarkachcen (35 proc.) czy lokalnych wyszukiwarkach firm, takich jak PanoramaFirm.pl (24 proc.) — mówi Agata Wartak. Mimo aktywnej promocji — 79 proc. badanych firm przyznaje, że reklamuje swój sklep i zachęca do zakupów, stosując obniżki cen albo bezpłatną wysyłkę — przedsiębiorcy wciąż nie analizują efektów takich działań i przełożenia na sprzedaż. Wynika to z faktu, że 63 proc. właścicieli firm prowadzi swój e-sklep samodzielnie, 22 proc. respondentów z chęcią zleciłoby to zadanie firmie zewnętrznej. Ponadto 48 proc. osób prowadzących e-sklep nie potrafi określić, jaki procent osób odwiedzającychich witrynę dokonuje zakupu. © Ⓟ