Rośnie liczba klientów T-mobile w Polsce

10-05-2012, 09:40

W I kwartale 2012 r. T-mobile mógł się pochwalić 14 512 tys. klientów, co stanowi ponad 10 proc. wzrost w porównaniu do I kw. w roku ubiegłym.

Jak poinformowała spółka, jest on głównie pokłosiem przedłużenia ważności konta w telefonach na kartę (pre-paid), ale wzrosła też liczba klientów abonamentowych (o 91 tys. rok do roku).

Przychody firmy w tym samym czasie spadły o 6,1 proc. do 413 mln EUR, jednak po uwzględnieniu czynników kursowych polski oddział firmy odnotował lekki wzrost.

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci T-Mobile, miała w I kw. 1,747 mld zł przychodów, o 0,6 proc. więcej niż  w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Wynik EBITDA spadł o 11,8 proc. i wyniósł w I kw. 127 mln EUR wobec 144 mln EUR rok wcześniej.

Marka T-Mobile pojawiła się w Polsce w połowie 2011 r. Niemiecki operator przejął działającą przez lata na polskim rynku Erę.

Wyniki Deutsche Telekom lepsze od oczekiwań

Deutsche Telekom, druga pod względem wielkości firma telekomunikacyjna w Europie, miała w I kw. wyniki lepsze od oczekiwań dzięki działalności w USA

EBITDA spadła w I kw. o 0,1 proc. do 4,48 mld EUR w pierwszym kwartale. Przychody tymczasem spadły o 1,1 proc. do 14,4 mld EUR, mniej niż oczekiwali analitycy.

Zysk netto spadł o 50 proc. do 238 mln EUR, co jak tłumaczy firma było wynikiem wydatków związanych z pracownikami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Rośnie liczba klientów T-mobile w Polsce