Rośnie nowy lider w autach

opublikowano: 06-06-2019, 22:00

Skoda octavia zdetronizowana. W maju 2019 r. po raz pierwszy od bardzo dawna model ten nie był najchętniej rejestrowanym autem w Polsce

W maju 2019 r. zarejestrowano w Polsce 47 094 auta osobowe, to o ponad 11 proc. więcej niż rok temu. Od początku 2019 r. na naszych drogach przybyło 233 279 nowych aut, a to z kolei oznacza, że motoryzacyjny rynek urósł względem analogicznego okresu z 2018 r. o ponad 2,7 proc. Utrzymująca się tendencja wzrostowa to tradycyjnie, podobnie jak w ubiegłych miesiącach, zasługa dużej aktywności ze strony firm, których udział przekracza obecnie 67 proc. Interesującą zmianą w maju była roszada na pierwszym miejscu w rankingu najpopularniejszychmodeli. Skoda octavia została zrzucona z podium lidera przez Toyotę corollę. O ile w kwietniu japoński kompakt przegrał z czeskim wyścig sprzedażowy tylko o włos, o tyle maj należy do japońskiego auta z wynikiem lepszym o 172 rejestracje.

— Nowa corolla została dobrze przyjęta nie tylko przez klientów indywidualnych, ale i flotowych. Uważam, że model ten ma szansę na pozycję najchętniej wybieranego modelu w całym 2019 r. — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Choć dla corolli kwiecień był bardzo dobry, a maj wręcz rewelacyjny, to w wynikach zbiorczych po pięciu miesiącach japońskiemu pomysłowi na auto kompaktowe jeszcze do octavii sporo brakuje. Skoda octavia od początku roku do końca maja zebrała już 8687 rejestracje, a Toyota corolla — 5894 i na razie plasuje się na 7. miejscu. Dynamika wzrostu zainteresowania japońskim modelem pokazuje jednak, że pozycja octavii na koniec tego roku wcale nie musi być pewna. Firmy najchętniej rejestrowały w 2019 r. Skody octavie (6944), Skody fabie (5513) i Volkswageny golfy (5219). Osoby prywatne najczęściej stawiały na Dacię duster (3983), Toyotę yaris (3423) i Skodę fabię (2785). W rankingu najpopularniejszych marek maj nie przyniósł większych zmian. Po podsumowaniu pięciu miesięcy wychodzi, ża najchętniej wybieramy skody, toyoty i volkswageny. Wśród pierwszych 15 marek cztery (Opel, Ford, Peugeot oraz Audi) zanotowały spadek liczby rejestracji w porównaniu do 2018 r. Największy spadek (o nieco ponad 16 proc.) zaliczyło audi. Reszta rosła. Najszybciej Dacia (43,4 proc.) i BMW (42 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy