Rośnie wskaźnik zaufania we Francji

RAV,BLOOMBERG
opublikowano: 30-11-2009, 00:00

Wskaźnik zaufania francuskich konsumentów rośnie już od czterech miesięcy. W listopadzie zwiększył się do minus 30 pkt wobec minus 34 pkt w październiku. Dane zaskoczyły ekonomistów, którzy spodziewali się spadku do minus 35 pkt. Poprawa to efekt m.in. obniżenia stawek podatkowych oraz rządowych dopłat do zakupu aut.

Ponadto coraz więcej Francuzów uważa, że sytuacja na rynku pracy zacznie się poprawiać.

Zdaniem Christine Lagarde, minister finansów, mimo poprawy w gospodarce bezrobocie będzie jednak rosło. W październiku pracy poszukiwało ponad 2,6 mln Francuzów, najwięcej od września 2005 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV,BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu