Czytasz dzięki

Rośnie zadłużenie touroperatorów

opublikowano: 05-08-2020, 22:00

Coraz więcej biur podróży ma kłopot z regulowaniem należności. Rekordzista z Dolnego Śląska ma do oddania 252 tys. zł.

Branża turystyczna jest jedną z tych, które najdotkliwiej odczuły pandemię koronawirusa. Z danych Biura Informacji Gospodarczej ERIF wynika, że w lipcu 2020 r. łączne zadłużenie takich podmiotów wyniosło 2,47 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej — 1,4 mln zł. Tylko w lutym tego roku do bazy ERIF BIG trafiło 140 tys. zł nowych długów touroperatorów, a w lipcu aż 437 tys. zł. Znacznie powiększyła się również liczba zadłużonych touroperatorów. Na koniec lipca tego roku w bazie ERIF BIG znajdowały się informacje o zadłużeniu 384 biur podróży, podczas gdy w analogicznym okresie minionego roku było ich 250.

Jednym z najczęstszych źródeł zadłużenia biur podróży jest nieuregulowana opłata za ubezpieczenie. Łączne zadłużenie touroperatorów z tego tytułu wynosi ponad 1,2 mln zł.

— Ubezpieczenie to obowiązek touroperatorów, zwłaszcza gdy organizują wyjazdy zagraniczne. Dlatego zanim zdecydujemy się na wyjazd, warto sprawdzić wybranego pośrednika i zwrócić szczególną uwagę na to, czy wykupuje on i opłaca polisy ubezpieczeniowe. Istotne jest również sprawdzenie, czy dany touroperator figuruje w rejestrzeTurystycznego Funduszu Gwarancyjnego — przestrzega Katarzyna Skrzypczyńska, kierownik działu rozwoju produktów i projektów biznesowych w ERIF BIG.

Najbardziej zadłużone są biura podróży w województwach: wielkopolskim (729 tys. zł), małopolskim (600 tys. zł), mazowieckim (557 tys. zł), dolnośląskim (470 tys. zł) i pomorskim (243 tys. zł). Najbardziej zadłużone biuro podróży w Polsce znajduje się w województwie dolnośląskim. Zalega z opłatami rzędu 252 tys. zł. — Nie oznacza to jednak, że w pozostałych województwach biura podróży nie mają problemu z płatnościami. W każdym regionie kraju znajduje się co najmniej kilku zadłużonych touroperatorów — mówi Katarzyna Skrzypczyńska.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane