Rowerowy gigant musi układać się z wierzycielami

opublikowano: 06-10-2019, 22:00

Jeden z największych kontraktów na polskim rynku bikesharingu ciągnie w dół Nextbike Polska.

NB Tricity, spółka zależna Nextbike Polska i operator pomorskiego systemu rowerowego MEVO, musi układać się z wierzycielami, żeby uniknąć upadłości.

— Proponując naszym wierzycielom postępowanie restrukturyzacyjne o zatwierdzeniu układu, chcemy ustabilizować sytuację w spółce zależnej NB Tricity. W sierpniu 2019 r. w raporcie okresowym za drugi kwartał wskazywaliśmy na stratę netto — komentuje Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska.

Spółka działająca na niemieckiej licencji, która ma 80 proc. polskiego rynku rowerów miejskich, po pierwszym półroczu zanotowała 7,5 mln zł straty netto. Za ten wynik Paweł Orłowski wini wyższe od zakładanych koszty uruchomienia projektu MEVO i kary nałożone na NB Tricity w związku z niedotrzymaniem umowy z pomorskimi samorządami. Domagają się one dodatkowych 4,5 mln zł. System MEVO wystartował w marcu tego roku z kilkumiesięcznym opóźnieniem z powodu kłopotów technicznych operatora. O postępowaniu restrukturyzacyjnym spółka poinformowałaz opóźnieniem, wskazując że wcześniejsze ujawnienie informacji mogłoby naruszyć interesy kontrahentów NB Tricity.

— Postępowanie restrukturyzacyjne, któremu chcemy poddać spółkę NB Tricity, to najlepsza z dostępnych opcji, która pozwoli na kontynuację projektu MEVO — mówi Paweł Orłowski.

Dodaje, że przeprowadzenie postępowania umożliwi dokończenie drugiego etapu pomorskiego projektu. Zapewnia, że sytuacja spółki nie powinna wpłynąć na bieżące funkcjonowanie MEVO i pozostałych systemów rowerowych, których dostawcą i operatorem jest Nextbike. MEVO docelowo ma być jednym z największych i najnowocześniejszychsystemów rowerowych w Polsce, a nawet w Europie (4080 jednośladów). Flotę tworzą rowery napędzane elektrycznie i z wbudowanym GPS-em. System 4. generacji, tzw. bezstacyjny, działa przez cały rok i łączy kilkanaście gmin na Pomorzu, w tym Trójmiasto. Zamawiającym jest samorządowe stowarzyszenie Obszar Metropolitarny Gdańsk-Gdynia-Sopot. 6,5-letni kontrakt obowiązujący do grudnia 2025 r. ma przynieść grupie Nextbike 40 mln zł zysku. Na razie przyniósł jej jednak znaczne straty, co pogrążyło poprzedniego prezesa Roberta Lecha, odwołanego w kwietniu.

a2bc4ae2-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Samorządu
Newsletter o inwestycjach i finansach lokalnej administracji.
ZAPISZ MNIE
Puls Samorządu
autor: Aleksandra Rogala
Wysyłany raz w tygodniu
Aleksandra Rogala
Newsletter o inwestycjach i finansach lokalnej administracji.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy