Rowery na lato i na lata [PODCAST]

Bartłomiej MayerBartłomiej Mayer
opublikowano: 2021-07-02 06:00
zaktualizowano: 2021-07-02 09:57

Marzeniem polskiego cyklisty był kiedyś góral z barankiem. Dziś - w dobie rozwoju infrastruktury rowerowej - kupujemy już inne wehikuły. Na czym i po czym jedzą dziś i jeździć będą jutro rodacy.

Jeszcze kilkanaście lat temu hitem rynku rowerowego naszego - w przeważającej większości nizinnego jednak - kraju były... rowery górskie. Dziś palmę pierwszeństwa odbierają im m.in. elektryki i rowery gravelowe. O obecnych i przyszłych zmianach na rynku rowerowym w opowiada Arkadiusz Trzciński, dyrektor rozwoju produktu w firmie Kross, która jest jednym z największych producentów w tej branży w Polsce.

Zmieniają się rowery, zmienia się także infrastruktura rowerowa. Jak podaje firma Holidu najbardziej rozbudowaną sieć ścieżek ma Warszawie - 526 km. Na drugim miejscu jest Wrocław z 263 km ścieżek, a na trzecim - Poznań, gdzie ścieżki liczą 185 km. Kraków znalazł się poza podium, ale Marcin Wójcik, oficer rowerowy w Zarządzie Transportu Publicznego w tym mieście przekonuje, że łączna - wydzielona i miękka - infrastruktura rowerowa w stolicy Małopolski to prawie 250 km i z roku na rok się wydłuża.

Zmieniają się również systemy rowerów współdzielonych. O tym, co czeka ten segment rynku w najbliższych latach mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike, firmy, która jest operatorem sieci Veturilo.

Na koniec o tym, że na rowerowej pasji można też zarobić opowiada gorący miłośnik kolarstwa Piotr Rutkowski - w dni powszednie zastępca rzecznika mBanku, a od święta rzecznik Mistrzostw Świata w Kolarstwie Torowym.

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.