Równość to nie mit

Piotr Wiśniewski
opublikowano: 2014-04-23 00:00

Równy dostęp do informacji to nie mit. W PZU wiemy, że inwestorzy giełdowi kupują przyszłość.

Zdajemy sobie też sprawę, że informacja jest cennym towarem na rynku kapitałowym. Dlatego dużą wagę przywiązujemy do tego, aby dostarczać na rynek terminowe, wiarygodne i rzetelne informacje będące podstawą do prawidłowej oceny Grupy PZU i podjęcia właściwej decyzji inwestycyjnej. Zgodnie z naszą wizją relacji inwestorskich staramy się w każdym miejscu i czasie zapewniać niezawodną informację, która pozwala zrozumieć spółkę oraz daje pewność i poczucie bezpieczeństwa inwestującym w akcje PZU. Równy dostęp do informacji jest dla nas celem nadrzędnym.

Od debiutu giełdowego wysoko zawiesiliśmy sobie poprzeczkę, jeśli chodzi o komunikację z inwestorami. Staramy się być transparentni i należycie wypełniamy obowiązki informacyjne spółek giełdowych, określone przepisami prawa. Podejmujemy też działania o charakterze nieobligatoryjnym, adresowane i dostosowane do potrzeb oraz oczekiwań określonych grup uczestników rynku kapitałowego. Rozumiemy i szanujemy to, że różne grupy inwestorów preferują różne formy komunikacji ze spółką, i staramy się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom. Staramy się równo traktować inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Dbamy o analityków i nie zapominamy o dziennikarzach.

Publikacja prezentacji na stronie internetowej to dla nas standard. Ale publikujemy też inne materiały, np. nagrania i transkrypcje z konferencji wynikowych oraz innych ważnych wydarzeń korporacyjnych. Pomimo że raportujemy w języku polskim, to dbając o równy dostęp do informacji, wszystkie materiały publikujemy zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Staramy się też zapewnić bezpośredni dostęp do członków zarządu. W tym celu przynajmniej raz na kwartał organizujemy spotkania dla analityków i dziennikarzy, a także czaty dla inwestorów indywidualnych. Uczestniczymy w licznych konferencjach inwestorskich w kraju i za granicą, spotykając się zarówno z inwestorami indywidualnymi, jak i instytucjonalnymi w Polsce i na świecie. Współpracujemy z bankami inwestycyjnymi o zasięgu globalnym, polskimi biurami maklerskimi, a także ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Konferencje dla inwestorów indywidualnych, takie jak WallStreet, na stałe zagościły w naszym kalendarzu relacji inwestorskich. Uczestniczymy również w programie Akcjonariatu Obywatelskiego.

Obecnie obserwujemy dynamiczny rozwój nowych technologii i kanałów komunikacji, umożliwiających natychmiastowy i nieograniczony dostęp do informacji. Zmieniają się również oczekiwania inwestorów i analityków co do jak najszybszego i jak najłatwiejszego dostępu do informacji o spółce. Uważam, że sprostanie tym oczekiwaniom może być wyzwaniem dla relacji inwestorskich w najbliższym czasie.

*Z badania MSP „Relacje inwestorskie w praktyce” wynika, że 46 proc. spółek, które przygotowują prezentacje dla inwestorów, nie publikują ich na stronach internetowych. Preferowani są inwestorzy instytucjonalni i analitycy kosztem inwestorów indywidualnych.

PIOTR WIŚNIEWSKI

szef zespołu relacji inwestorskich Grupy PZU