Redakcja miesięcznika „Twój Pieniądz” oraz jego wydawca — spółka Migut Media rozstrzygnęły konkurs, który ma na celu popularyzację najciekawszych produktów i rozwiązań na rynku usług finansowych i najlepszych kampanii. Uroczysta gala, w trakcie której wręczono nagrody Złoty Pieniądz, odbyła się w warszawskim Klubie Bankowca.
Nagrody i wyróżnienia przyznano w 9 kategoriach. Za inwestycyjny produkt roku nagrodzono TFI PKO/Credit Suisse za dobre wyniki Funduszu Obligacji w 2001 r. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało TFI Warta oraz Powszechne Towarzystwo Emerytalne ING Nationale-Nederlanden. Najlepszym produktem roku ubezpieczeń na życie okazał się multiportfel oferowany przez Skandia Życie. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało Towarzystwo Ubezpieczeń na życie FinLife oraz Amplico AIG Life. Najlepszy, zdaniem kapituły, produkt roku wśród ubezpieczeń majątkowych oferuje Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta, nagrodzone za kompleksową ochronę małych i średnich przedsiębiorstw Warta MiŚ. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Wielkopolska oraz TUiR Cigna Stu. W kategorii bankowy produkt roku nagrodę otrzymał ING Bank Śląski za Konto z Lwem, wyróżnienie Bank Zachodni WBK oraz BGŻ. Najciekawszym innowacyjnym produktem roku okazało się konto Inteligo Financial Services. W grupie wyróżnionych znalazło się Biuro Maklerskie BOŚ oraz Kredyt Bank. Za najlepszą kampanię promocyjną roku uznano „Portrety” dla Metropolitan Life Ubezpieczenia na Życie firmy Upstairs Young & Rubicam.
Tytuły Człowiek Roku przyznano Leszkowi Balcerowiczowi, prezesowi NBP za działania zmierzające do stabilizacji finansów publicznych, a także Markowi Belce, ministrowi finansów, za przeforsowanie w ciężkich czasach realistycznego budżetu państwa.
