Rozmowa równie ważna jak kontrakty

Trzy pytania do... dr Andrzeja Mochonia, prezesa Targów Kielce

1. Za kilka miesięcy rozpoczną się kolejne targi Autostrada Polska. Czy będzie lepiej niż przed rokiem?

Tylko w 2012 r. upadłość ogłosiło około 300 drogowych firm wykonawczych. Kolejnych 100 jest zagrożonych upadłością. Zdaniem ekspertów do końca 2013 r. wartość rynku budownictwa drogowego w Polsce spadnie o około 27 proc. Trudno sobie wyobrazić, aby taka sytuacja nie przełożyła się na aktywność firm w dziedzinie różnego rodzaju promocji, w tym także prezentacji targowych. Targi są barometrem gospodarki, a jednocześnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingu. Widać to na przykładzie organizowanych przez nas targów Autostrada Polska i Maszbud. Wszystkie parametry określające te imprezy zmieniały się na przestrzeni lat wraz ze zmianami jakie zachodziły w drogownictwie. W roku koniunktury czyli w 2011, firmy wystawiały się na powierzchni o 22 proc. większej niż rok wcześniej i o tyle samo było więcej wystawców. Także więcej zwiedzających postanowiło obejrzeć ich oferty. Ale już w minionym roku, wraz ze spowolnieniem gospodarczym, zwolniła i kielecka Autostrada. Na szczęście procentowe spadki nie dorównały wzrostom z 2011 r. Nie należy się zatem spodziewać, aby kolejne edycje targów wbrew rynkowi wzrastały. Warto jednak podkreślić, że frekwencja nie ma tendencji spadkowej, trend jest wzrostowy i oscyluje w granicach 15-20 tys. dla poszczególnych edycji targów.

2. Targi budownictwa drogowego odbywają się w Kielcach od 20 lat. W ciągu tych dwóch dekad rynkowi i branży nie zawsze sprzyjała koniunktura.

To prawda. Należy zwrócić uwagę , że środki unijne, na których teraz w dużym stopniu bazują inwestycje w przemyśle i gospodarce to też sprawa całkiem nowa — są bowiem dostępne zaledwie od 9 lat. Naszym zadaniem, jako organizatorów tak bardzo specjalistycznych targów, jest dostosowanie się do aktualnych potrzeb i kondycji branży. Reakcję rynku na zmiany w koniunkturze widać nie tylko po liczbie wystawców, ale także po tym kto prezentuje się na targach. Wszystkie przedsiębiorstwa kochają swoich klientów, ale mamy świadomość, że będzie to miłość nieodwzajemniona, jeśli nie będziemy z nimi rozmawiać i ich słuchać. Dlatego badamy rynek i słuchamy uwag naszych wystawców. Targi to nie tylko powierzchnia, na której można eksponować swoje produkty i swoją ofertę — to przede wszystkim miejsce spotkań branży, rozmów, merytorycznych konferencji i dyskusji.

3. I takie dyskusje się odbędą?

Tak. Jest bardzo wyraźna potrzeba merytorycznej rozmowy między firmami wykonawczymi, a GDDKiA — rozmowy, która może przynieść wiele dobrego. Takie spotkanie z pewnością odbędzie się w Targach Kielce podczas przyszłorocznej Autostrady. Wiemy, że bolączek branży jest wiele i naszym zadaniem jest stworzenie takiej przestrzeni, która nie tylko umożliwi wymianę poglądów ale będzie też sprzyjać rzeczowej, merytorycznej rozmowie — czasami na trudne tematy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Rozmowa równie ważna jak kontrakty