Rozpoznawalna marka gwarancją zysku

opublikowano: 02-03-2017, 22:00

Silny brand jest jedną z najważniejszych wartości niematerialnych firmy. Pozwala wyróżnić się z tłumu oferującego produkty podobne do naszych.

W czasach wysokiej konkurencji rynkowej sama zdolność wyprodukowania np. telefonu komórkowego, choćby najlepszego, nie daje producentowi pewności wysokiego zysku. Jedną z dróg do sukcesu jest budowanie w świadomości konsumentów wizerunku silnej marki.

— Każdy może teraz kupić najnowocześniejsze maszyny. Podobnie jeśli chodzi o wykwalifikowaną kadrę — specjalistów możemy wykształcić bądź przyciągnąć z konkurencyjnej firmy. Natomiast marka jest elementem aktywów, którego nie uzyska w prosty sposób żaden konkurent. Tym samym jest ona więc jedną z najważniejszych wartości niematerialnych firmy, istotnie wpływających na przewagę konkurencyjną naszego przedsiębiorstwa — mówi Wojciech Kryński, współwłaściciel firmy Ground Frost.

Element wartości marki ma również coraz większe znaczenie w przypadku transakcji M&A. Podczas przejmowania spółki kupującym coraz mniej zależy na nabyciu jej maszyn czy fabryk, a coraz bardziej na zakupie związanych z przedsiębiorstwem wartości niematerialnych, takich jak sieć sprzedaży, baza klientów czy właśnie brand. Z tego względu firmy powinny szczególnie dbać o wartość swojej marki i skrupulatnie ją monitorować.

— Sposobem na zapewnienie swojemu przedsiębiorstwu stabilności jest stworzenie w świadomości klienta poczucia pewności, że nasza marka rozwiąże jego problem. Co ważne, nie oznacza to wcale najlepszego rozwiązania danego problemu. Warto zauważyć, że jedna z najpopularniejszych na świecie sieci restauracji nie oferuje najlepszych posiłków. Ona tylko gwarantuje, że się najemy i na pewno nie zatrujemy — podsumowuje Wojciech Kryński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu